Mavi Dünya Dikeni

↑↑

Ahh onun o dağınık, toza bulanmış üstü başı ♡ Hunharca yazın son demlerinin tadına bakıyor hımbıl bii! Fotoğrafı çekerken en az onun kadar tadını aldım bu güzel halin..

Bu yaz eteğimde biriktirdiklerim döke döke bitmedi gibi hissettim. Ya az paylaştım ya çok biriktirdim, bilemedim. Galiba ortadan uzunca kaybolmuşum farkında değilim.

.

Yeni dostlarımdan biriyle daha tanışın isterim: Echinops ritro

.

Buralarda özellikle ağustos başında böyle mavili morlu öbekler oluşuyor ekili olmayan sürülmemiş alanlarda. İstilacı bir tür ama yine de çeliyor insanın gönlünü. Renge vurulmamak elde değil. Vahşi arıcıklar hiç boş bıtakmıyor başını bu dikenin. Bombuscuğun fotoğraftaki durumundan belli zaten aşk hali. 

.

Çoğu bitkiye garipli isimler koyuyoruz milletçe, bazen pek gülüyorum ama bu yavrunun adı bile ayrı güzel, mavi dünya dikeni. Aa ama komikli şakalı adı da var merak etmeyin, tüysüzeşek dikeni.. iyi ki latince tür isimleri var, yoksa anlaşmak ne zor olurdu zira iki isimle bitmiyor kirpi dikeni, topuz dikeni, tüysüz topuz, tüysüz dünya dikeni.. * İstilacı ama tuttuğu yeri kurutmuyormuş, faydası da var. çok yıllık çalı formlu neredeyse 60cm boylanabilen bu dostun kök özütünün antifungal olduğu söyleniyor. Hatta köklerinden bu amaçla faydalanılıyormuş.

.

Günebakangillerden. Güneşli, az orta nemli, iyi direne topraklarda can buluyor. Her yıl olduğu yerde kendini yenileme özelliğiyle insanı seneye yine görüşeceğiz diye gülümsetiyor.

Topuzunda kümelenmiş minik minik çiçeklerle çok narin ve asil bir görünümü var. Temmuzda başlayan çiçeklenme ekim kasıma kadar sürebiliyor. 

Buralarda kurumaya başladılar sıcaklarla ama serinde hala karşılaşılabilir belki dikkatli bakılırsa.
.

#annecadiningunlugu #surdurulebilirevlilik #cadinindogatakvimi #cadininotlari #mavidünyadikeni

.

.

.

.

.

#topuzdikeni #kirpidikeni #diken #echinops #mothernature #greenwitch #magical #earthschooling #unschooling #yeryuzuokulu #okulsuzeğitim #doğadanöğrenme #doğa #nature #bee #arıaşktır #nofilter #picoftheday #naturelover