Firik/Taze Ceviz Faydaları

Ceviz firiği deniliyor çukurovada. Pek meşhur ham / taze ceviz..Üstelik bir o kadar da şifalı. Dallarda boyutuna erişip içi sıvıdan katıya geçerken tüketilmeye başlıyor meyveler. Egede daha minikken toplayıp yaparlar reçelini, burada reçel de irileşince yapılıyor.

Soner bütün yıl ağaçlara bakıp heyecanla yılın bu zamanını bekler. Bayılır firik cevize. Kaçırmadan her yıl firik kovalıyoruz. Hal öyle olunca azıcık daha yakından tanımak isteyince ‘mucizeleerr mucizeleerr’ noktasına geldim yine. Bu yıl fırsatını bulmuşken, hazır membaındayken, sizlere de takdim edeyim dedim, karşınızda firik ceviz efendim.

Vitaminler ve mineraller açısından zengin, faydalı yağ asitleri kaynağı bir şifacı olarak anlatılıyor. 
Anti kanser özelliği önemli. Tümör oluşumunu baskıladığı söyleniyor. 
Bağışıklık sistemini koruyor ve destekliyor. Dayanıklılığı arttırıyor. Vucudun iç dengesine katkı sağlıyor. 
Cilde faydalı, yeniliyor, bakım yapıyor. 
Sindirim sisteminde buyur edilenlerden, özellikle ishal baskılama marifeti olduğu anlatılagelmiş, eskilerden beri kullanılıyor.
Sinir sistemine destek, yatıştırıcı, ferahlatıcı. Tiroid bezinin dostu olduğunu duydum. Dolaşıma da faydalı, damar dostu, tansiyona olumlu katkısı var.
Tüm vucudu dolaşıp ters giden şeyi bulup düzeltiyormuş gibi hissettiriyor insana bu özellikleri.
Astım tedavisinde dahi bazı semptomlarına şifa bulanlar olmuş, kim bilir ne ile neyi dengeledi. Bilimsel açıdan açıklaması, bu konuda kullanımı nedir bilmiyorum. 
Kadim zamanlardan beri yaprağıyla, kabuğuyla, yaş kuru meyvesiyle eşsiz şifa kaynaklarından biri, ceviz. Ve hamken de tüketilebiliyor olması başka güzellik. Ham ceviz öyle şifalı ki reçeli dahi ilaç niyetine tüketiliyor. Tentürü yapılıp mevsiminin dışına da taşınabiliyor mucizesi.
Bunlar benim duyduklarım, kim bilir daha ne mucizeleri var.
Tam mevsimi, rastgelince kararında tüketmeli.

Şifa niyetine diye diye..

