Nar Kızın Çeyizi

sabret diye fısıldıyor her şey,
her şey her an olmaz, zamanı var..

olmadı mı? demek zamanı var.
gelmedi mi? sabret, o bilir ne zaman geleceğini..
yetmedi mi? yetirmeye çalışma, bekle, yeteri olduğunda bileceksin nasılsa.

cansız kuru dallar nasıl da şenlendi baksana!

.

.
18094500_818798661606234_2341405480158494720_nKarede bir nar ciceginin her hali var. Once o gerideki gibi tum agacta sert, nara benzeyen, kapsuller olusuyor tomurcuk olarak, sonra alt kosedeki gibi kapsul yavasca acılıyor ve icindeki ceyiz bohcası gorunuyor, ipek gibi, itinayla katlanıp kapatılmıs.. Zannedersin anasının ilk kızı, oyle ozenilmis. Sonra yavas yavas dısarıya dogru cıkıyor o guzel renk. Ceyiz seriyor agac, dallarına sanki. Sonrası iste bu guzelim cicekler. Allı güllü dallar.
.
Hosgeldin nar bahar.

Ben otuzumda tanık oluyorum bu büyülü demlere, an ve an izliyor ve büyüleniyorum, yavrucadı kendi baharında.. Birlikte ogreniyor, birlikte yasıyoruz. izleyerek, tadarak, hissederek, bakarken bir de gorerek.. en önemlisi sabırla bekleyerek.. agactan dinleyerek.
.
.
Geçen yıl bu zamanlar yazmışım bu notu. şimdi ezbere biliyorum ama yine de sürpriz bana her açan çiçek bahçemde. işte böyle de ilginç bir döngüye kapılıyor insan toprağın koynunda.

geldi nar baharı, iki hafta önce açılmaya başladı ilk tomurcuklar. bir iki derken allar kondu dallara, iyice şenlendi sabahlar.

bir bir açılıyor bohçalar, bahçedeki ağaçların bir birindeyiz çeyiz görmesinde bir birinde. geçen akşam üzeri gün batarken mutfak camımın önündeki nar kız da açtı usul usul bohçasını. huşu içinde izledim onu karanlık çökene kadar.

sabah nasıl da merakla koştum cama, tamamen açılmamıştı bile hala ama yine de ışıldıyordu ipekleri. balkuşu bununla yoğrularak geziniyor bahçede, en çok bunu izlemek iyi geliyor bana. bekliyor, itinayla izliyor, sabrediyor.
.
.
sabret diye fısıldıyor her şey,
her şey her an olmaz, zamanı var.. artık öyle sindi ki içimize bu, kendi hayatımızdaki her şey için de böyle bakıyoruz süreçlere.

olmadı mı? demek zamanı var.
gelmedi mi? sabret, o bilir ne zaman geleceğini..
yetmedi mi? yetirmeye çalışma, bekle, yeteri olduğunda bileceksin nasılsa.

cansız kuru dallar nasıl da şenlendi baksana, sabır işte hep bunlar ve teslimiyet, dar geldiğinde kabın, bunları hatırla,
rahatla.

her şeyin zamanı var.

su akar bulur yolunu,
hayırlısıyla, her şey varır olacağına.

