Ev Yapımı Kolay Boza Tarifi

Booğğğğğzaaaaaa!

Ah benim canım çocuk halim, saati geldiğinde bozacıyı camda beklerken yaşadığım tatlı heyecan.

Her “hadi baba bozacı geldi” dediğimizde gık demeden o bozayı bize alan o güzel adam.. Caanım Karakedi‘de (Eskişehirliler bilir 😉 ) bir bardak boza içmek için sıra beklemenin tadı. Hala her kış buluşmasında nasıl boza sevdiğini bilip, koluna girip seni o bozacıya götürecek kundaklık zamandan dostların olması…

Kendisi tanımadığı belki sevmediği halde hala uzaktan sesini duyunca kar kış demeden pijamasıyla yollara düşüp, o bozacıyı yakalayıp, o kış bozasını bana içirmeden kış geçirmeyen canım cocam ❤

Kış bozası hakikaten bilene ayrı bir tat, ayrı hatıralar ve esasen bir yaşam biçimi.. Yok vallahi abartmıyorum. Öksürüğe bile iyi gelen tanıdığınız başka tatlı var mı? Mayalandığı için içindeki şekerin bile şeker olmadığı masumiyet müzesi bir tatlı. Probiyotik olması cabası! Miss!

Emziren annelerde süt üretimine katkı sağlar, probiyotik etkilidir, sindirimi düzenler, bağışıklığı kuvvetlendirir, bolca Bvitamini içerir, hatta o kadar besleyici ve doyurucudur ki “sıvı ekmek” desek yeridir. Faydalarından daha sonra bir yazıda etraflıca bahsedebilirim belki ama bu mevsimde ara ara mutlaka bu şifadan faydalanın derim 😉

Fırsatım oldukça bozamı kendim yapıyorum ve bundan çok ciddi bir zevk aldığımı itiraf edeceğim. Zira eski bozaların tadı yok arkadaş şimdikilerde. Çocukluk anılarıma tecavüz ediliyor o plastik şişedeki bozanın her yudumunda. Yoklukta elbette gidiyor, içiliyor ama kendim hem sağlıklı hem daha lezzetli yapabildiğim, tadına kıvamına karar verebildiğim bozayı tabiki tercih ederim. İçinde ne var bilmek zaten paha biçilemez.

Benim tarifimde buğday var. Buğdayla yaptığınızda tadı, kokusu biraz daha farklı gelebilir, biz o kokuyu tadı sevdik. Pirinç, arpa, yulaf, darı, bulgur çeşitleri vs elinizdeki tahilları kullanabilirsiniz. Hatta sadece tam buğday unu kullanarak bile boza yapabilirsiniz. Damağınız neye alışıksa. Ama bozanın aslı, o alışık olduğumuz tat darıdır bunu belirtmek lazım, hakkını yemiş olmayalım.

Kullanacağımız malzemeler:

  • 1 su bardağı bulgur
  • 1 su bardağı buğday
  • 17-20 bardak kadar su (bulgur buğday özelliklerinize göre su miktarı değişiyor)
  • Her bardak suya 1 yemek kaşığı şeker (isterseniz arttırabilirsiniz damak tadınıza göre değişebilir ama ortalama kalırsanız mayalar da şekeri tüketince neredeyse şekeri olmayan bir tatlı kalıyor geriye, en ideali bu)
  • Vanilya aroması veya 1 adet elma
  • Varsa boza mayanız yoksa ekşi maya

Yapılışı:

 

yazının devamını oku

5 Replies to “Ev Yapımı Kolay Boza Tarifi”

  1. Merhaba. Denemek istiyorum ama bir kaç sorum olacak;
    Blenderden geçirdiğimizde kıvam ne olmalı? Kaynatırken su kaybının ne kadar olduğunu nasıl anlayacağız? Bu tarifle yaklaşık kaç litre boza oluyor? Teşekkürler

    Beğen

Yorumlar kapatıldı.