Yaz Bostanı Hasatlarımız Başladı


zamanın dışındaki zamanlardan, diyarın dışındaki diyarlardan bi birinde açıyorum gözümü bi birinde, yine.. masallardan masal, fasıllardan fasıl, aşklardan aşk, meşklerden meşk seçip bi birine konuyorum bi diğerine. gülüyor eğleniyor öğreniyor üretiyor öpüyor kokluyor kutluyor seviyoor seviyoor seviyorum..

döne döne şükrediyorum.
.
.

Soner hatırlatmasa hiç farkında bile olmuyorum uzun zamandır internetle haşır neşir olmadığımın. işte beni hep bu güzel havalar böyle etti! Bostan hazırlığı yap, tohumlar , fideler, toprak, ağaç, bahçe bostan derken giçmiş gitmiş iki ay.. Bana sorsan sanki daha dün yazdım..


“geçenlerde bir gittin 3-5ay yoktun kayboldun yine! bekliyorum gecikme” demiş gelen bir mail, bir dost bloğa yazmış “sen böyle kaybolunca teknodetoks diyorsun ya o mevsim geldi demek deyip ben de bırakıyorum sosyal medyayı iyi de oluyor ama yine de özletme” diye kocaman kucakladım az önce okuyunca ❤️
.
.
ben bu zamanın geldiğinin farkına bile varmıyorum. bir anda kapıp kaçıyor gönlümü yeşil periler, bilgisayar başına geçmediğimi bile farketmiyorum. Telefon kullanmayınca ve evde zaman geçirmeyince böyle oluyor. gandalfa ulaşıp merak edip soranlar olmuş, o anımsattı bi bak istersen bekliyor sanırım insanlar diye..
.
.
özleyeninin, merak edeninin, hal hatır soranının olması lutuftur elbet insanın, çok şükür ❤️ varola o dost yürekler.
.
Eski dostlar bilir bu zamanım hep toprak, tohum, fide, çiçek.. Domateslerimin ilk iki postası toprağa kavuştu bi zaman önce, onlardan bugün yarın çiçek bekliyorum, iki posta hıyarı tohumdan yetiştirip toprağa kavuşturdum yapraklarını sayıyorum.

Çileklerimizi hasat etmeye mis kokuya doymaya başlayalı çok oldu, çilek

bezelyelerimin hasatına da başladık bile.

Bahçemizin çiçekleri coştu da coştu. Fasulyelerim neredeyse çiçeklik boya geldi..

 

Kışlık marullar tohuma kalkacak diye hasatları hızlandı, balkuş yeşile doydu. marul

Ayvalarımız, incirlerimiz, dutlarımız iyice dallarda görünür oldu (maşallah tütütü:).)

ayva

Bahçeye bi minik açık mutfak kondurduk el yordamı, orası yazlık evimiz gibi oldu 🙂 Sil süpür taş ayıkla, kediler köpekler, kuşlar arılar, tavuklar, civcivler… Daha da bi sürü işler güçler.

portakal

Sabahları portakal ve limon çiçeği kokusuyla uyanıyorum. Hatta buralarda çiçek zamanı geldiii geçtii dallarda minik yeşil portakallar limonlar gördükçe gülümsüyorum.
.
şarkılar türküler ışıklar, pek şenlikli günler kervanında göçüyorum.
.
Şöyle bi bakayım dedim, çok mesaj birikmiş, hepsine hemen bakamayabilirim, ama teşekkür ediyorum ❤️ Sorana ses bekleyene selam ediyor
.
& dünyalı dostum
Ben de seni seviyorum
❤️

.

.

Dipteki not: Buralarda bostan hasata geldi bile ama ülkenin kalanı için maraton yeni başlayacak. Kardeş bostanlar için son hazırlıkları tamamlayıp aşağıdaki yazıya bir göz atmayı unutmayın. Yaşasın ev bostanlarının kardeşliği ❤️

Her Eve Bir Bostan * Balkon Bahçeciliğine Giriş
_____________________________________________________

Yazıya eklediğim fotoğraflar nisanın 10undan. Fırsat bulursam yeni halleriyle de bir nisan sonu bostanda durum yazısıyla bir kaç ip ucu daha paylaşacağım. Özellikle bahsetmemi istediğiniz konular varsa aşağıya yorum bırakmayı unutmayın.

Sevgiyle kucaklıyorum.