Z a m a n s ı z l a ş m a k

Z a m a n s ı z l a ş m a k.

Akşam üzeri çamaşır toplarken ‘içerde’ sohbet ederken buldum onları. Baktım iyi geliyor sesleri, iliştim köşeye izledim sessizce.

.

En son ne zaman saat taktım anımsamıyorum, yıllar olmuş. Zaman tutmuyor, taşımıyorum. Alarmlar yok, gecikmeler, yetişmeler yok, ohh! * Takvim yapraklarının pek önemi yok #cadinindogatakvimi yetiyor galiba.. Resmi tatillerin gönlümüzde yeri ayrı, o başka. * Günler karışıyor sorulduğunda, bi cumartesi sabahı şaşmıyor, gandalf evde.

.

Yıllardır yavaşlaya yavaşlaya zaman ‘kaçışkanlığını’ yitirmiş (şimdi uydurukladım bu tanımı,ivit).Hele son 2yıldır neredeyse dokunulabilir akışkanlıkta zamanım.Alışılmış zamandan azade gibiyim. Zamansızım. (credit:gandalf)

.

Uzun süren dinginliğin, kendi halinde akışın, oturmuş işlerin, kendiliğinden dönüp giden çarkın tatlığının ardından biraz gıdıklayan bir sürece girdik. .

Döngümüz bambaşka bir duruma evrildi. Düzen kurulup çark dönmeye başlayana kadar tatlı bir karmaşamız olacak. * Kısa ‘zaman’da yapılacaklar listesinde işler var ‘hadi’leyen.. Bilhassa bahçede bizi yapın diye kıpraşan güvenlik sebepli öncelikli işler var.. * Anda olmaya, bir adım sonrasını hesaba katmamaya, canı ne isterse hesap yapmadan yapmaya alışmış, zamansız, durgun, dingin zihin birazcık rahatsız bu durumdan. Haklı da, sonuçta o an ‘yapılabilecek olan zaten belli ve yapılıyor. Bunun farkında ve biliyor, geri kalan tüm endişe çaba efor hem anlamsız hem kayıp. Sürüklenmek istemiyor.

.

Akşam üzeri çamaşırları toplarken ‘içerde’ sohbet ederken buldum, dingin zihin ve hadileri. Hadiler birazcık uslanacak olsa da kaynak yapacaklar araya yine, muzipler, dürtüklerler, belli. Zihin patlamış avuçlara, kesik parmaklara, bazen ağrıyan sırtlara falan bakmış bir süre, kendinin de biraz alanından feragat etmesinde sakınca olmadığına, sonucun hayrına olacağına kanaat getirmiş. Şöyle diyordu ‘azıcık yorulayım ne yapalım, akşam biraz şu manzaraya bakar, sevdicekleri öper koklar kendimi toparlarım’


Sürüyordu sohbet, bu kadar yetti bana, hiiç ilişmeden usulca çıktım ‘dışarı’. Fidelerimi okşadım. Aşağıya baktım, gülümsedim. Bekleyin, yoruldunuz siz de dinlenin canım işler dedim, hiiçç acelemiz yok, zamansızız nasılsa.

