Altuncuk / Latin Çiçeği / Frenk Teresi / Nasturtium

Bool şifalı bir günaydınım var bugün size.

Güzeller güzelim çiçekte, sizi tanıştırayım istedim çiçeklerini toplamadan. Yine yenilebilir çiçekli bir güzeller güzelini takdim ediyorum size. Bahçemin altuncuğu. Latin çiçeği, nasturtium, frenk teresi…

image

Bu harika eşlikçi bitki bahçecinin göz bebeği, birlikte ekildiği pek çok şeye hem toprak altında hem toprak üstünde fayda sağlıyor. Üstelik yenilebilenlerden, daha ne olsun. Çiçeği, yaprağı, tohumu her şeyiyle çok şifalı. Tadı tereyi andırıyor, salatalara, yeşil tabaklara çok yakışıyor. Şifası oldukça bol, çokça şeye iyi geldiği söyleniyor.
.
Yapraklarından salata, çiçeklerinden dolma güzel oluyor. Yapragının sarm tariflerini gördüm ancak denemedim. Bu sezon  tohumum bol olursa tohumunun sirkesini ve tursusunu deneyeceğim.
.
Benim için çok büyülü bir bitki ve ayrı seviyorum. Özellikle yapraklarının dokusuna, yapısına aşığım. Çok aradım zamanında bulamadım artık ümidi kestiğim zamanda kendisi hediye geldi, hala gözüm her iliştiğinde çok yürekten teşekkürlü duamı uçuyorum bana geldiği bahçeye ♡
.
Ben bugün de armaganımı verdim, ihtiyacı olana rastgelsin. Hadi o zaman mis gibi bir salıya günaydın dünyalı dostum.
.
.
#cadininbahcesi #altuncuk #latinçiçeği #nasturtium #nasturtiumflower #şifa #medicine #edible