Ne! Kahvaltida Şalgam mi?

Biz seviyoruz temiz oldugunu bildigimiz, guvendigimiz yerlerden alip, sokakta basit seyler atistirip karin doyurmayi.
Sen sever misin dunyali dostum sokak simiti? Ben bol susamli tam kizarmisina, kitir kitir sicacik olanina bayilirim.

.

Buralarda yapamiyorlar, arada denk gelince havaya ucuyorum.

.

.

Sokak yemegi kulturu bambaska buranin. Inanmazsin ya her yer ‘çin lokantasi’ Onu sevmiyorum. Baska bi yazida ayrica anlatirim.
Ama her yerde evde basilmis salgam satan salgamcilar var. Burada insanlar sabah kahvaltisi icin salgamciya gidiyor. Ilk gordugumde sasirmistim. Simitleri salgamcilar satiyor. Kucuk dukkanlar, bufeler veya seyyar tezgahlar. Insanlar kahvaltida salgam simit yiyorlar.

Garipsemistim ama alistim. Hatta seviyorum simdi o tezgahlari. Simitleri hos degil, bi degisik, onu sevemedim lakin salgamlari basarili.
Sokakta cam surahiden cam bardaga katip veriyorlar sana ev yapimi, yavas uretilmis, fabrikasyon olmayan salgami, mest oluyorsun. Sonra bir bardaga da ozenle kesilmis havuclarini koyuyorlar salgamin, onlari da bi guzel hupletiyorsun. (Asagida fotografi var, bitmeden son ikisini yakaladim :)..)

Ne acayip. Yani oyleydi ilk basta.
Simdi sehre indigimizde sokakta salgam icmek yeni rituellerimizden biri. Yavrukusun ani kumbarasina bi bozukluk daha.
Yil 2016, sokakta, evde yaptiklari salgami cam bardakta ikram edenler var hala.
Umut ola.
Bu ulke cok ilginc bir yer.

Kim bilir daha bilmedigimiz ne guzel adetler var kiyisinda, kosesinde.
#lunanindunyaturu #yavrucadibuyuyor

