Hem İlk Hem Sonmuş Gibi

Bu hafta zorluyor dap. Çığıran anne oldum bu günlerde.

‘Dur dapi oraya çıkma’

‘Dap oradan atlanmaz’
Onca yıl sonra ilk kez beni bu kadar zorluyormuş gibi geliyor.

.

‘Hayır arı yenmez’

‘Gecenin üçünde havlanmaz’

12 yıl dolacak birlikteyiz buyuk kizla, 13 yaşın içinde. Ama sanki iki yaşına döndü. Sürekli zararlı şeyler aklında. Yüreğim çıkıyor kendine zarar verecek diye.

.

Rahat etsin çocuklar, hepimiz rahat olalım diye bahçeli topraklı yaşam alanı seçtik. Ama her çocuk gibi, pür merak ile sınırını genişletme peşinde. Bahçeyi buldu bu kez tüm dağı fethetmek var aklında.

.

‘Kuş yakalanmaz, kaplumbağa yenmez, balkondan sarkılmaz’

Kızıyorum bi an ama sonra yine ben üzülüyorum. Onun pek umurunda değil.

.

Az önce mamaya gelen minik yavru kediye terası dar etti. Neredeyse ardından damdan atlayacaktı. Sinir korku endişe üzüntü karışıp tepeme fırladı.
Bi an dün gece gandalfın başka bi durum için kurduğu bi cümle kulağımda çınladı ‘bi gün olmayacak bu ve olsa da sorun olsaydı keşke mi dicez acaba’
Burnum sizladi. Gozum doldu. Yuttum dilimin ustunde biriken siniri. Hic bisey demedim girdim iceri, usulca geldi arkamdan, yatti. Biliyor yaptiginin yanlis, tehlikeli oldugunu ama hakim olamiyor kendine durtulerine, yapiveriyor. .

.

Bir seyi yaparken belki de onu son kez yapisimiz oluyor ama o an farketmiyoruz. Severek de yapiyor olsak, sikayetle de bir daha hic yapmama, son olma ihtimali hep var.
Son kez onunla iletisim kurma sansimsa, bilsem bunu, o davranis sonrasinda dahi aklima kizmak gelmezdi sanirim.
Son kez yikiyor olsam bulasiklari, baska seyler hissederdim galiba.
Bir daha hic sonbahar yasamayacak olsam?
Belki kizimi son kez emzirdim bu sabah, yarin istemeyecekse ya, kim bilir? Bilseydim son oldugunu ayni mi gecerdi?
Mesela 2015yilinda balkonumuza yagan karin uzun bi sure yuvama dusecek son kar oldugunu bilseydim yine ayni mi olurdu onunla muhabbetim? Bilmiyordum,ama uzun sure hic kar yagmayacak evimize, hatta burada yasar ve ölürsek ölene kadar hic balkonumuzda kar olmayacak artik. Ve ben o 2015kışıyla hakkıyla vedalaştım mı hiç bilemeyeceğim..

.

.
Ben bu sabah,

her şeyle,

herkesle,

kendimle son anmışcasına yaşamaya niyet ettim ♡

.

.
#cadıkendinenotbırakmış

