Kahin Hurmalar! Bu Kış Nasıl Geçecek?

Kahin Hurmalar!
Sever misiniz hurmayi?

Cok faydali hı hı ve bi de fal bakabiliyo desem size?

‘Tanrıların meyvesi’ olarak antik çağlardan beri sevilen, önem verilen hurma.

Başka vıcıklı ve çok olmuş meyveleri hiç sevmesem de hurmaya bayılıyorum. Balkuşum da çok seviyor ve buldukça hüpletiyor. Hiç açmakla soymakla tabağa almakla falan uğraşmıyorum. Kolayını buldum, tepesini usulca çıkarıyorum, açılan pencereden tatlı kaşığıyla ‘kendi kabugunda'(aşağıdaki şekil) mis gibi yiyorum. Böylece vıcığına bulaşmasına maruz kalmıyorum. Sonra da falına bakıyorum 🙂

 Her yıl bu zamanlar aman kaçırmayın, vıcıklı falan demeyin mevsimi gelmişken tüketin bak çok faydalı falan diye bıkbıklıyorum. Bu sezon kuruttum hatta ben ipe dizip biliyorsunuz, bir aydır gelip gidip yiyoruz. Çerez niyetine tüketiyoruz. Her fırsatta sindirim sistemine bağışıklığa ve hatta sinir sistemiyle kalp damar ağına faydalarından uzun uzun bahsediyorum zaten. Bu yazıda hurmanın pek konuşulmayan, efsanevi yanından bahseseyim dedim, kahin hurmalar.

Hurma Falı Nasıl Bakılır?

Eski zamanlarda büyükler ilk hurma hasatını yapar yapmaz toplanır, o kış nasıl geçecek diye hurmalara sorarlarmış. İnanış o ki hurmalar kıştan haber veren sihirli sonbahar meyveleriymiş.

Ritüel sonunda hurma dile gelir ve.. Şaka şaka. Yetiştiği yere kıştan haber getiren hurmanın çekirdeğiymiş.

Hurmalar afiyetle yenir çıkan çekirdekler açılır ve içindeki sembole bakılırmış.

Üç şekil belirir ve şöyle dermiş:

Bıçak: Rüzgarlı bıçak gibi keskin ayazı bol karsız bir kış geçecek

Çatal: Kış hafifçe gelip geçecek

Kaşık: Bol karlı bir kış olacak

.

Çekirdeği açmak için ben bıçağa gücüm yetmeyeceğinden hile yaptım. Kabuğunu soydum, kolayca çıkııyor. Sonra hemen birleşme çizgisi görünüyor zaten iki çeneğin. O noktaya dik olacak şekilde bi kaç kere vurdum tepesine, hemen açıldı ve beklediğim gibi bıçak gördüm.

Hurmanın yetiştiği yeri ve hatta dalından koptuğu ağacı bildiğim için buradan haber verdiğini biliyorum. Yanılmadı. Buraya kar yağmıyor ama rüzgarı ve ayazı epey bol.

Evinizde hurma varsa bu minik keşif oyununa siz de katılabilir ve hatta sonuçları benimle de paylaşabilirsiniz ♡

Mis gibi, bereketli, dingin huzurlu bir kış olsun.

Reklamlar