Şekersiz Kolay Kek: Evde Ne Varsa Keki

Evde Ne Varsa Keki.

.

Gandalf bazen takılır “off bu yemek çok güzel olmuş eline sağlık karıcık, tekrar yiyemeyecek olmak ne kötü”
Her mecliste gülümseyerek ve bıyık altında minicikk bi gururla söyler “valla yıllardır bu kadın her gün başka yemek yapar bi yediğimi bi daha yedirmedi, aynı yemeği iki kere yapamıyo çünkü” hele tarif isteyen biri olursa başlar kikirdemeye.. ee uydurukçuların başkanı olmak kolay değil tabi, alışacaksın böyle takılmalara.
alıştık ne yapalım:)

.

.

Sabah yavrucadıma krep yaptım kahvaltıya. Baktım harcı fazla karmışım atmaya kıyamadım, keke çevirsem nasıl olur derken biraz bişiler ekledim attım kalıba, az sonra baktım fırından mis kokular geliyor, oh dedim deney başarılı 🙂

Şişenin dibinde kalan süt, tavukların follukta çatlattığı iki yumurta, birazcık zeytinyağı, tabakta kalmış çiğ kuruyemişler, kararmış yumuşamış 1 minnik muz biraz da harnup özü ve kıvamı gelene kadar un.. bir parça karbonat bir iki fiske de geçen yıldan kuruttuğum portakal kabuğu.. Karıştır yağladığın kalıba dök düşük deeecede fırında içini çekee çeke pişir.. Bu kadar.

Kek yapmaktan benim anladığım sıvı ve katı malzeme dengesini göz kararı tutturup kek hamurunu elde etmek ve pişirmek.. Göz kararı yapmaya başlayınca Ne malzeme varmış yokmuş derdi ne de grammış cupmuş mililitreymiş sıkımtısı kalmıyor insanın.. Oh ne rahat.

Denemekten kaçmayıp ‘ay ben yapamam ki’leri kenara bırakınca çok eğlenceli yer mutfak. el de göz de alışıyor bir zaman sonra ve her yaptığından daha çok zevk almaya başlıyor insan. Ve artan krep hamuru, tabakta kalmış kuruyemiş, şişenin dibindeki eski süt bile ziyan olmuyor.

.

Büttüün ev mis gibi kokuyor, kek soğuyor çocuklar başına oturdu bekliyoe. Balkabağım iki de bir parmak testi yapıyor.
Uf’u geçsin dağdan topladığımız yabani nane çayıyla masal keyfi yapacağız ♡

.

.

#lunanindunyaturu #yavrucadibuyuyor #surdurulebilirevlilik #annekeki #çaysaati #çaykeyfi

