Ev Yapimi Pratik Zeytin Ezmesi Tarifi

Ev Yapimi Pratik Zeytin Ezmesi

Ara ara ozellikle sonbaharda kendi zeytin ezmelerimi yaparim. Soguk yemek seven kahvaltida bol cesitle once gonlunu doyuran bengillerin bastacidir sanirim. Bazi yerlerde haslanip, kabugu soyulup vs yapildigini gorebilirsiniz. Bu anlatacagim versiyon tembel isi, oldukca pratik ve tatmin edici. Hem de lezzetli. Piyasada satilanlarin icinde zeytinden bol katki maddesi koruyucu ve renklendirici var. Guvendiginiz bir zeytini tuketiyorsaniz kendi zeytin ezmenizi yapip gonul rahatligiyla tuketebilirsiniz. Raflarda satilanlara gore oldukca ucuz ve saglikli, icine istedigin seyleri koyup damagina uydurabilmek ve rahat rahat tuketmek cabasi.

Zeytini sevenler ekmege surmelik ezmesine bayilir dimi. Biraz tatlandirildiginda hic zeytin yemeyene bile daha yok mu dedirtebilir evde yapilmis zeytin ezmesi. Ben cok severim. Hele ev pogacasiyla ve domatesle birlikte muazzam kahvalti. Ozellikle nobete gittigim yillarda, genckene ben :), aksam kahvaltilarimda resmen dolabimin kurtaricilarindandi yaptigim ezmeler. Zeytini cigneyip cekirdegini cikaramayacak kadar zaman fakiri ve yorgun oldugum hallerimin kahramani..

Gecen hafta Hatun teyze sehre gelmis. Ailecek bayildigimiz pamuk prenses, gandalfin teyzesi, yavrucadinin teyzannesi. Sadiye annelere ziyarete gittik. O da sagolsun hic bi gidisimizde bos gondermiyor. Yeni zeytin kuracakmis, gecen yildan kalanlardan bizim yanimiza katti. Kendi bahcesinden, kendi emegi, mis gibi katkisiz dogal.. Yaklasik yarim kucuk bidon sele zeytin. Bize baya fazla. Biraz da bizim icin tuzlu olmus salamurasi. O haliyle tuketmemiz zor.

Bir gun boyunca suda beklettim yarisini. Bi kac kez yikadim arada. Sonra da cekirdeklerini ayikladim. Niyet ettim zeytin ezmemi yapmaya.

Ayikladigim zeytinler, biraz zeytinyagi, iki uc dis sarimsak, bir parca hafif aci biber, bol ca taze kekik ve bir kac dal taze biberiye, biraz sumak. Hepsini robotta cektim. Bu kadar. Mis gibi kahvaltilik oldu.

Bi kap bize bi kucuk kap da tatsinlar diye Sadiye Sultana yaptim. Begenirlerse devamini da yapar gecen yilin zeytinlerini degerlendirmis oluruz. Ustlerini de zeytinyagiyla kapattim ki biraz uzun dayansinlar.

Azar azar yapip taze taze tuketebilirsiniz. Dilediginiz tur zeytin kullanilabilir. Baharatlar, yag miktari, sarimsak biber vs hepsi damaginizin keyfine kalmis. Ben bu sefer biraz zeytin yapragi bile koydum. Icine sumak koymazsaniz sofraya gotururken bi kac damla limon damlatabilir, aci seviyorsaniz pul biberle susleyebilirsiniz.

Uyduruklayin, tada tada ekleyin cikarin, elinizi korkak alistirmayin.

Afiyetle yin gari.

