A ş u r e ° G ü n ü

A ş u r e ° B e r e k e t i.

Takvimler bir kez daha büyülü bir günü gösteriyor. Yılın en sihirlilerinden ’10.gün’ geldi. Sefa getirdi.

.

Pek çok inanışta pek çok kültürde muharremin onu hep mucize. Dönüp dolaşıp hep varsa anlatılagelenlerin içinde, bereketini kaçırmadan feyzine nail olmak düşer bize de.

.

Aşure bambaşka hikayeleri olan, gönlünden geldiği gibi yapılan, nasıl seviyorsan öyle yediğin, tam bir ‘dünyanın hali böyle’ yemeği bana göre. Besleyici, doyurucu, lezzetli, sağlıklı, büyülü.

.

Ben bakliyatlarımı akşamdan hazır ettim. Yemişlerim hazır. Narlar da bahçeden taze taze ♡ Hepsini dizdim masanın üstüne. Gelip gidip gülümsüyorum, enerji yüklüyorum, niyet fısıldıyorum kulaklarına. Akşama doğru kazanımı da kaynatırım. Ilık ılık yetişir gandalfa. Yavruya da özel bi tencere, hala işlenmiş şekerle tanışmadığı için doğal tatlandırılmış, şekersiz yine. Yılda bi kere gelen bereket trenine bozuk paraları yetiştirir bu yılın bereket paralarını da hazırlarsam değmesinler keyfime ♡

.

Yakuplar gibi Yusuflara kavuşturan, Yunuslar gibi insanı yutan karanlıklardan kurtaran, Musalar gibi kolayca karşı kıyılara vardıran mucizeleri, ihtiyacımız neye ise onu bize getiren güzel günleri çağırdığımız, çağrılarımıza hoş seda cevaplar aldığımız güzel gün olsun. Niyetli olanların tuttuğu kabul olsun.

Bereketli, mucizeli, büyülü, birlik ruhunda muharrem onlar ve ilerisi duasıyla.. Yurdun her yerinde anmada olanlara, yuvasındabereket kazanı kaynatacaklara, kaynatma niyeti olanlara, bereket dolu tabaklar dağıtacaklara selam olsun.

Fotoğrafta ipte kuruttuğum yayla elmalarım var bu arada, herkes bayıldı, muazzam oldular. Bitmek üzereler. Aşureye girmek de varmış arzularında, katılacaklar.

.

Velhasıl geldi mucizeler günü, ayı, kaçırmayalım.

Kutlu ola.

.

.

.

#cadininmutfagi #yavrucadibuyuyor #lunanindunyaturu #surdurulebilirevlilik

.

.

.

.

.

#aşure

