Ekim Başı Bizim Köyün Halleri

Bu haftasonu dolu dolu geçti yine. Usul usul çalışma zamanlarımız başladı.

Ev de bahçe de rutinlerimiz de yavaş yavaş yerli yerine oturuyor. 1,5 ayın sonunda artık tamamen buralı olduk sayılır.
Cumartesi günü kümes Soneri epey oyaladı. Bıkbıklar rahat etsin diye onlara dallarla büyükçe bi tünek yaptı. Bahçede çöp bitmedi anam, adamcaaz çöp taşımaktan bezdi, şükür ki artık bu haftasonu son çöpleri de çıkarttı bahçeden, köyün öteki ucundaki çöpe taşıdı. Sonra ben akşamsefalarının yerini yapıyordum toprağı az kazdım ki bir çöp dağı daha! aman karıcık nolur eşeleme üstlerine ek gitsin çiçek nasıl olsa yemicez yetişir o orda, çöp görecek yerim kalmadı dedi ‘oyy kıyamam’ dedim ‘gel bi öpeyiimm tamam tamam ellemedim’ 🙂 Biz de yavrucadıyla ot temizledik çapa yaptık sebze yatağı belledik. Bi kaç çiçek fidesi aktardık.
Pazar Şehre indim bacım, pazara vardım. Sanki hiiçç istambollarda yaşamamışım gibi bu yavaş şehirde usul usul sağa sola koşturan insanlara falan hayretle bakındım. 

Zihin ne güzel şey, siliveriyor canı istedimi her şeyi. Hiç köyü olmamış ben sanki köyde doğmuş büyümüş de hatta hiç şehir görmemiş gibiyim. Gören zanneder hayat sevince güzeldeki ayşecik 🙂

Biz soslarımızı halletmiştik. Bizim yaptığımız zaman şadiye anne(gandalfın anacığı) yayladaydı o yüzden biraz ileri attık. Pazara onun domates sosları için domates almaya indik. Şansımıza çok güzel domatesler bulduk. Bi kasa aldık. Onun kışlık domates soslarını da hallettik. Son kavanoz da kapandığında beyaz adam yorulduğunu anladı, saat gece yarısını gösteriyordu, yattığımız yeri hepimiz beğendik.
Ekim başı itibariyle #cadınındoğatakvimiaysonu eylül notu

Biberimin dördüncü çiçeği açılmak üzere. Kabaklarım tomurcuklandı. Turpların ilk partisi nerdeyse hasata geldi. Ispanaklarım gerçek yapraklarına geçiyorlar yavaş yavaş, bi başladıkmı toplamaya daha durduramayacağız onları, ta ki donlara kadar. Burada donlar aralık ayını buluyor. Naneleri çoktandır biçiyoruz, biberiyem kendini topladı. maydanozlar dere otları biçilecek boya geldiler bugün yarın sofraya gelmeye başlayacaklar. ilk parti marul fideleri nihai yerlerine geçiş yaptılar. Yedikuleler ve baş salatalar hala fidede. Karnıbaharlar brokoliler gerçek yapraklarındalar aheste aheste gelişiyorlar bakalım çiçeklenebilecekler mi. Teras tarlada fideler yetişiyor. (Balkon bahçeciliği notları mevcut blogda karıştırıverin)
 

İlkten ekilen fasulyelerimiz iki karışa geldi. sonraki parti toprakla buluştu. Nohutlar çok deney ama yirmi santim kadar boy aldılar ve sanki birazcık birazcık bize nohut verecekler gibi.
Bu arada bir kaç sıra ekstra tere ektim Şadiye Sultana, taze tereyi seviyor diye. Şimdilik filizlenenler hem Şadiye annelere hem bize kadar haftalık yetirecek kadar verecek diye ümidim, eğer olurlarsa. Onlara ek olarak haftasonu hazırladığım yataklara da Üç sıra ekstra fasulye beş sırada ıspanak tohumu attım toprağa. Gelen giden olursa hem annemlere hem de istanbula gandalfın abisiyle ablalarına falan toplar arada gönderir olmadı Şadiye anneyle hazırlar fazlamızı dolaba atarız diye de geçirdim içimden ya bakalım her şey nasip. Ya tutarsa bizimkisi 🙂

Velhasıl bir kez daha hoşgeldin ekim, bereket ver.

#cadıkendinenotdüşmüş 

(Türk telekom hazretleri lütfedip internet hattımızı çekerse, fotoğraflı yayınlayacağım şu yazıları ama köy ya burası pek hizmet vereleri yok, ha geleceeyyzz de geleceyyz bakalım kaç ay sürecek.. şimdilik böyle, mazur görün)

