Pratik Ev Salçası

Domatesin her hali başımın tacı.

Salça her evde tüketildiği kadar bizde de tüketiliyor. Ama damak tadımız biraz ayrılıyor Sonerle salça konusunda. O biber salçasıyla büyümüş domates hafif geliyor. Benim için özellikle sebze yemeklerinde tuzlu acılı biber salçası çok ağır. Epey zamandır ikimizin birden gönlünü yapacak bir çözüm düşünüyorum. Domates salçamı yaparken bu yıl içine salçalık biber de ekledim. Uzun zamandır aklımda. Önceki yıllar cesaret edememiştim, istanbulda hem yerim dardı hem de ateşli ocak imkanım yoktu. Bu yıl Sonere dedim böyle bişey deneyelim mi? Baktık olmadı baştan yaparız.

Onun da aklına yattı bahçeye bi ocak kurdu. Sıvadık kolları giriştik birlikte Biberli domates salçası yaptık. Mis gibi salça oldu hepimiz sevdik. Özellikle bizimki gibi damak tadı yöresel çeşitliliğe sahip bir ev için inanılmaz güzel bir çözüm oldu.

Domates salçamı her zaman yaptığım yöntemle yaptım. Aşağıda anlatacağım usulü sadece domatesle de yapabilirsiniz.
Kullandığım domatesin üçte biri kadar biber kullandım.
Tüm malzemeyi yıkadım pakladım.

Domateslerin yeşilini biberlerin de saplarını ve çekirdeklerini ayıkladık sonerle.
Biberleri ve domatesleri irice doğradık.
O esnada ben biraz bahçeden çalı çırpı topladım, soner bir yandan ocak hazırladı, ateşi yaktı.

ımg-20160912-wa0005-01.jpeg.jpeg

Doğradığımız malzemeyi tuzuyla birlikte kazana aldık.
Suyunu saldı kaynadı. Suyunu biraz çekti.

ımg_20160914_214936.jpg.jpeg

 

Ocaktan alıp el bılendırıyla bir güzel incelttim.
Sonra da tepsilere ince ince serip dama güneş altına bıraktım.

Fırsat buldukça karıştırdım. Üçüncü günün sonunda kavanozlanacak kıvama geldi.

 

Kavanozlayıp kaldırdım.

 

Başka yöntemler de denedim daha önce ama en çok bu yöntemi seviyorum. Bir kaç yıldır böyle yapıyorum sosumu ve salçamı. Soymak yok çekirdek ayıklamak yok. Elemek süzmek yok.
Kalite kontrolden geçti, sonuç arkası yok mu oldu.. tabii anne mest. (Anasının kızıı, tomatis pirinzis, yiriiğğnn ♡)

ımg-20160912-wa0003-01.jpeg.jpeg

Tepsi de evimizin ilk alüminyum tepsisi, evdekiler yetişmeyince yeni aldık başka bulamayınca böyle oldu mecburen. Bi seferlik kullandık salçanın birazına. Napalım hazır salça almaktan her türlü daha sağlıklı geldi bize. Yarar zarar dengesi.

Zaten çok da kalmadılar bu tepside. Geldik gittik parmakladık.
Kavanozlamadan yarısını tepsiden hüplettik. Biz biberli domates salçasını pek sevdik..

