Hoşgeldin Güz

‘Kendi mucizesini içinde barındıran gün’

Kutlu olsun.

Kut ağacımın altında oturdum, şükranla yazıyorum bu satırları. Onun Kökleriyle bağlıyım yerananın yüreğine ve bu cümleleri okuyacağını, yüreğinde hissedeceğini şuraya bir tebessüm bırakacağını bildiğim herkesin adını anıyorum. Hiç atlamamaya çalışarak, itinayla. Bu köklerle onların bastığı toprağa kadar uzanıyor sevgim ve onların göğünde selamlıyorum onları. Gündönüyor. Eşitliyor. Bak diyor, gör diyor, gecenin güne günün geceye bile, ayın güneşe, güneşin toprağa, dalın yaprağa yeşilin sarıya, ademin havvaya yok üstünlüğü. Her şey sırasıyla, herkesin hükmü kendi yerinde kendi zamanında. Hisset diyor.

.

Affan dedem aldı getirdi sonbaharı, bahçe kapımdan içeri attı, bi selam verip kaçtı. Yavaşlamaya gitti, durulmaya, dinlenmeye, azıcık karanlıkta eğleşmeye, düşünmeye, kökleriyle buluşmaya.

.

Güneş bizi beslemeyi bırakacak. Akşam oluyor, baba paydos dedi azıcık da ana bize göz kulak olacak. Artık güneş enerjisiyle şifa bulmuş meyveler zamanı bitiyor. Yer ananın koynunda dinlenmiş kökler yumrular besleyecek ruhumuzu bedenimizi.

.

İçim pır pır, tüm yıl topladık, yedik içtik eğlendik, hasat zamanı, şükür zamanı.

.

Bugünden aralık sonuna kadar yavaşlama zamanı artık. Hesaplaşma, dertleri, tasaları silkeleme, yenilenme.. bana yılın metamorfoz ayları.

.

Eylül kadim zamanlardan beri kıymetli, hala farkında bile olmadan sürdürüyor insan bu geleneği.. Okullarını açıyor, işe alımlarını yapıyor, sözleşmeler yeniliyor, hesaplaşıyor, hasat ediyor, yenileniyor.. Eylül o yüzden hep iyi geliyor. Bitiriyor gibi ama ne çok şeyi de başlatıyor.

.

Yaz bitti. Güneşten aldığımız enerji düşecek, şaşırmayın. Mevsimle boğuşmayın, yavaşlayın. Köklere, karanlığa, ruha, yaratıcı düşüncelere dalma zamanı. Durmak yok, daha durmuyor doğa.. Ama, yaz bitti anımsa..

koşma yorulma yavaşla ♡

Bugünden başla hatta.

.

Aşk ile kırmızıyı sarıyı kahverengiyi, uzayan geceyi, karanlıkla eğleşmeyi, yıldızların ışığını, yer ananın üzerimizdeki şevkatini, yaradanın tüm yıl verdiği gibi bundan gayrı vereceği nimetlere olan şükrümle karşılıyorum. Gece uzasa da aydınlık hep bizimle. Gecenin de içinde.

Ruhumuzda.
Hoşgeldin güz,

Biz de seni bekliyorduk.

Kutlu ol.

