Haslanmis Taze Yer Fistigi

‘Tarladan sokuldugu gibi, toprak kokusuyla, teninin nemiyle, bir yer fistigini oylece oksamadan ölmemeli insan dedirtti bana. Yumusacik bir sertlik puruzlu bir ipeksi hal.. ask gibi bir sey..’

.

Cukurova ayri bir dunya oldu Istanbuldan sonra benim icin. Gezilecek cok yer, kesfedilecek cok sey ve tadilacak ne cok yeni lezzet var.

Taze cevizi onceki yazimda anlatmis faydalarindan bahsetmistim. Bu mevsimin kiymetli tazelerinden biri de taze yer fistigi.

Tarlalardan bu hafta sokulmeye basladi. Aslinda mevsimi guz, sokum zamani eylul ortasina dogruymus bir zamanlar. Dunya degisiyor.

Kismetimizde biraz varmis, tabagimiza dustu. Tarladan sokuldugu gibi, toprak kokusuyla, teninin nemiyle, bir yer fistigini oylece oksamadan ölmemeli insan dedirtti bana. Yumusacik bir sertlik puruzlu bir ipeksi hal..

Taze yer fistigi cerez niyetine oylece tuketilebiliyor. Bir de burada haslamasi meshur. Ikisini de seviyor Soner.. Hele haslama cocuklugunun buyulu tatlarindanmis, oyle tatli anlatiyor.

Ilk etapta ev isleri bahce isleri deeken haslamaya firsat olmadi, cif tukettik. Sonunda zaman bulup hazirladim. Mis gibi bir tat. Kesinlikle denemenizi tavsiye ediyorum. Ustelik haslandiginda antioksidan ozelliklerinin arttigi anlatiliyor, haslama fistik sevmek icin bir neden daha.. Daha da bir suru faydasi var. Bildigin nimet ♡ Afiyet olur.

Sonra yillar once bir arkadasimin amerika tatilinden dondugunde bana verdigi bir meze taridini hatirladim, gerci o cig kuru fistikla yapiliyordu ama taze bulmusken bir denemek istedim, tam hatirlayamadim ama aklimda kaldigindan sonrayi uydurukladim 🙂 baharatlarla buharda tutsuledim, baa-yiill-diim! Soner de sevdi ’40yillik cukurovaliyim bunu deneyen gormedim yaptin yine yapacaani, basarili bi uyduruk daha tebrik ediyorum karicuh’ dedi, o da bana yetti 🙂

Yer fistigi haslamasi

Fistiklar biraz suda bekletilip tozu camuru akitiliyor. Guzelce yikaniyor. Uclarindan azicik citlatip yuzlerini gececek kadar tuzlu suyla 20 dakika kadar haslaniyor. Suzulup tabaga alinip ilininca servis ediliyor. Ben soguk da sevdim.

Bu arada haslama suyu harlka bir renk aliyor, sanirim kumas vs boyamada kullanilabilir. Bu kez gafil avlandim beyaz kumasim kalmamisti, sonrasinda denersem paylasacagim.

Bol baharatla buharda haslama

Temizlenmis citlatilmis fistiklari su kevgire benzeyen buharda haslama zimbirtisiyla tencereye yerlestirdim ( evde internetimiz yok, telefon hatti da olmadigi icin olur mu mechul olursa fotograf ekleyip guncellerim yaziyi) Kabuklarin uzerine kendi kuruttugum feslehen reyhan ve kekikten bolca attim. Kimyon ve tuz ekledim. Kapagini kapatip yarim saat hasladim. tam damagima hitap eden bir tat yakaladim. Ilk seferde bunu yasayinca sevincten uctum. Daha once kuru fistikla da denemedigime pisman olmadim desem yalan.

Asyada guney amerikada oldukca meshurmus, o zamanlar arkadasimin anlattigina gore. Biz isi bilmiyoruz 🙂

Tazesi varken is kolay, ama kuruyla da yapilir bence. Denemek isterseniz kuru fistigi ucundan citlatip, geceden islatip yas hale getirip ayni tarifleri uygulayabilirsiniz bence. Muhtemelen taze mevsimi gecince ben de kuruyla deneyecegim cunku sevdim bu tadi, arada canim isteyecek sanirim.

Aklimda iki uyduruk daha var bu tada yakisacagini umdugum. Onlari da denemek istiyorum. Instagramin yeni eklentisi stories i sevdim. Es zamanli paylasim yapmak keyifli, eger denersem orakardan paylasirim muhtemelen. Yazi hazirlamak veya ekstra uzun gonderi hazirlamak biraz zor simdilerde. O da yirmi dort saat icinde kendiliginden silindigi icin kalici degil. Donup bakabileceginiz link olmuyor, takipte kaliniz 😉
Denerseniz sonucu yaziverin, bileyim ise yaradi emegim, zamanim, mutlu olayim ♡

Oper kucaklarim

