Burda bi köy var uzakta, bu köy artık bizim köyümüzdür

Henüz 90ların başı. Odunpazarı, gökmeydan. Hani buraları dutluktu derler ya, oraları hep iğdelik o zamanlar. En azından bizim sokağın çevresindeki arsalar hep iğde ağacı. Unutmak ne mümkün, çiçekler, o koku. Mis gibi çocuğuz dallarda. ‘Enn büyük benim babamm’ zamanları. Murat 124 şöhretini yerini 131e bırakırken, o arsalardan arabasının sesini üç dört sokak öteden tanıyıp heyecanla daldan atlayan çocukların dünyası hala. Sırası gelen koşturup babasını soluk soluğa kapıda karşılayıp fileden meyveler kapıp hoop arsaya dönüyor.
.

Yasemindi sokaktaki arkadaşlarımdan birinin ismi, esmer güzeli kara yasemin. Onunla(sokağın iğnecisi, penisilin yazılan çocuğun korkulu rüyası) uzun tırnaklı ayşe teyzenin apartmanının zillerine basıp basıp kaçardık. Çok gülerdik apartmandakinin kapı açmadaki çaresiz komikliğine. Apartmanda yaşanır mı ya derdik. Kapı açmak bile dert.

.

Sonra annem ve babam apartmanda yaşamaya karar verdi. İğde ağaçlarından ayrılırken bahçeli evde yaşamak istediğimi, ağaçlara sarılmadan yapamacağımı, bir gün yine oraya dönmek istediğimi fısıldadım onlara. Bekleyin dedim, gitmeyin bir yere.

.

Yıllaar sonra döndüm de.. yine çocuk ben, belki aynı ev olurdu hatta.. o kertenkelelerin çok sevdiği minik bahçe.. Oralar o ağaçların insanlar gider onlar kalır hissiyle. Bilemedim, gitmişler.

.

Yuva kurduk sonra, bağdat caddesinden çukurovaya kadar bahçeli, topraklı, yeşilli hayaller kovaladık, konduk göçtük, hayat arkadaşımla bu kez. Pencerede,balkonda yeşerttim. Yuvama 3km uzakta geçici bir bahçeden sonra, şimdi, artık kapım bahçeme açılıyor. Çok şükür.

.

Uzun zamandır bizimle olanlar bilir, yıllardır bu hayali kovaladık. Şartlar olgunlaşsın diye çok emek verdik, çok çabaladık. Beş yıl daha vermiştik aslında, bir anda çağırıverdi, kalktık geldik. Artık içinde sadece bizim enerjimiz dolaşacak olan bir müstakil yuvamız, ağaçların gölgesinde bir bahçemiz var. Hayırlı zaman gelmiş. Bizim de köyümüz oldu. Torosların eteğinde sırtı dağa dayalı minik bir yuvamız var. 

.

Yavrumuz toprakla, ağaçla gün geçirecek.

Mutluyuz, çok. Maşallah. Bereket versin. Artsın eksilmesin taşsın dökülmesin. Amin

.

#annecadiningunlugu #surdurulebilirevlilik #lunanindunyaturu #yavrucadibuyuyor

