Reyhan Şerbeti Pratik Tarif

image

Bu şerbet içtiğim en ferah şerbetlerden biri. Soğuklanmaya bire bir. Üstelik bolca şifalı. Aroması, kokusu yoğun şeyleri seviyor, reyhana yaklaşınca bile bir hoş hissediyorsanız deneyiniz, seversiniz.

Bu yıl iki çeşit reyhanımız iki çeşit fesleğenimiz var, çokça. Bir kaç hafta önce hasatlara başladık. Bu haftasonu gandalfcığım reyhanları hasat ederken ‘oohh sen şimdi bundan mis gibi şerbet de yaparsın dimi karıcuk’ deyince reyhan şerbeti farz oldu. Özenle seçti yaprakları, hepsi mis gibi.

Ben de dün ayıkladım temizledim şerbeti yaptım, bayıldı. Yapılışı oldukça basit. Dilerseniz şeker kullanın dilerseniz başka tatlandırıcı hepsi güzel oluyor.

Bana artık alıştınız sanırım tarif vermeyi şöyle böyle yapın şu kadar koyun demeyi sevmiyorum çünkü yaptığım her şey uyduruk 🙂 aşağıya ben neler yaptım kabaca yazacağım siz de uyduruklayıverin gönlünüzce gerisini ♡

Reyhan, fesleğen, nane vs aromatik şifalıların hepsine bu yöntemi uygulayabilirsiniz, yakışıyor. Ama reyhan rengini de verdiği için en şık ve lezzetlisi reyhan oluyor.

Varsa kendi hasatın yoksa pazarda bulabilecegin bir demet mor reyhan. Yıka, yapraklarını ayıkla, elinle bölebildiğin parçalara böl.

Asagıdakileri biz yetistirdik, fantastik degil mi 🙂
cam05354-01-1.jpg

Parcaladıgın yaprakları derin bir kaba al. (Yaprak miktarına göre suyu ve tatlandırıcıyı ayarlamak gerek. Ben yıkanmış temizlenmiş dolu dolu 1 avuç yapraktan 2litre yaptım.) tatlandırıcı olarak ne kullanacaksam onu da ekledigim suya gore bardaga bir tatlı kasıgı olarak koydum, damak tadınıza gore ayarlanabilir.

Gelelim yapmaya;

Kaba aldığın reyhanların üzerine 1limonun kabuğunu rendele, limonun yarısının suyunu sık, az karıştır bırak biraz dinlensinler.

Suyunu bu arada kaynat izin ver bir iki dakika soğusun. Şeker kullanacaksan şekeri de reyhanın üzerine ekle az ovala. Şeker kullanmayacaksan direk reyhanın üzerine dök dinlenen suyu. Karıştır. Beklemeye al. Şeker eklediysen bitti iş, bu kadar 🙂 Eklemediysen ılınınca bal, agave vs evinde kullandıgın tatlandırıcıyı ekle. (Sıcakken ozellikle balı ekleme, bal ısınınca toksik maddeler acıga cıkar unutma.) Karıstır.

Soguyunca at dolaba, kuru yemegin yanında, olmadı serinlemek istediginde miss gibi ev yapımı soğuk icecek ♡

Afiyet sifa olsun.

