Mayıs Bayramı

Mayısların hep papatyalara varsın, baharların hep çiçek koksun benim çiçeğim, benim tohumum, benim meyvem, benim yavrum.

image

Mayısın başı doga takviminin kıymetlilerindendir. Beltanedir. Bayramdır. Bereket çağırandır. Geçtiğimiz pazar için kendimce planlarım vardı. Toprakla hem hal olacak, yeşil çocuklarla bayram şarkıları söyleyecek, sessiz fısıltılarında sırlarını dinleyecektim yürekten.
.
Başka planlar varmış hesapta. Planım zihnimde patladı diye azıcık buruldum ama Gandalfcığım diğer planla pek heves doldu bulandırmamak için hiç bahsetmedim bile benimkinden, hemen der çünkü öyle yapalım o zaman, istemez burulayım, biliyorum. Ben de o burulsun istemedim. Diğer plan benim de hoşuma gitti elbet, o da var. Dağlara çıkan her yol güzel galiba:)
.
Sabah yine uğradık yeşil çocukların yanına. Gagalı kızlar hediye de vermiş, hemen mis gibi menemen, kendiliğinden gerçeğe dönüverdi arzumun kahvaltı kısmı. Hem de ben çay simit derken.
.
Ben sofrayı kurarken o ve yavrucadı klorofilli çocuklara su verdi, iğneli kızlara bir ihtiyacınız var mı diye sordu, gagalılarla oynadı.
.
Çıktık dağlara, Zorkundayız. Hatun teyzenin (ki öpüp ısırmalık bir tatlı ata) yayla evi. İş o ya, anahtar gel kapıyı açma. Kaldık dışarıda. Bana toprak zamanı açıyor gibi.. Gözüm az ötede açmış papatyalara ilişti. Oturduk toprağa, hemen kurutmalık çaylık topladık. Her el atışım bin şükür, ben hayalime dağda papatya toplamayı eklemeyi akıl edememişim. Uzun saplılar ne güzel taç olurlar yavruma.
.
Her ilmekte bir dua bir dilek bir şükür. Heyecanla bitirdim. Usulca bir öpücük kondurdum alnına, yüreğimde dualar, mutlu baharların, huzurlu sağlıklı yazların olsun.
.
Yedek anahtar geldi, güzel insanlarla yedik içtik güldük eğlendik, çocuklarla ben yabani nane ve kozalak toplamaya bile çıktık, hikayeler anlattık. Uğur böcekleriyle sohbet ettik. Meğer zaten ben pek iyi planlayamamışıma çıktı günün sonu. Mutlu bayram oldu.
.
Gece elinde papatya uyuya kaldı kucağımda, belli belirsiz öptüm alnından, mayısın hep papatyalara çıksın, yazların mutlu kılınsın benim yavrum, bayramların kutlu olsun #maşallah
.
#annecadiningunlugu #yavrucadibuyuyor #zorkun #lunanindunyaturu #şükür #huzur #annelik #mutluluk #yayla #toroslar

