3 Malzemeli Şekersiz Yağsız Ufalanmayan Kurabiye

Bu kurabiye ‘al eline yiye yiye gez kurabiyesi’ bizim yavru bayılıyor. Bütün evi geziyor, sıfır kırıntı 🙂 Karıncalar hariç herkes durumdan memnun.
image

demiştim sayfada paylaşırken. Ne çok mesaj geldi tarifi için. Hemen yazamadım kusura bakmayın. Ben çoktan paylaştım sanıyordum ama yazıyı hazırlamışım öylece kalmış, aylar olmuş. Dilerim seversiniz, şimdiden afiyet olsun. Denerseniz, okursanız ses verin tabi, seviniyorum yazının işe yaradığını hissedince 🙂 yoksa öyle aylarca taslaklarda bekliyor işte.

Pratik sağlıklı ve besleyici şeyleri pişirmeyi seviyorum. Bu kurabiye biraz uyduruk. Ama çay yanında yemesi keyifli. Tadı hafif. Şekersiz yağsız ve neredeyse zararsız 🙂

Gereken 3 ana malzeme var kullndığım hatta ikiye bile düşürebilirsiniz. Gerisi damak tadınız ve hayal gücünüze kalmış.

An malzemeler
1olgunlaşmış tatlı yerli muz
1tatlı elma
yulaf ezmesi

muzu bir kapta çatalla ezip, üzerine elmayı rendeleyip yulafı ekleyince baz oluşuyor. Dilerseniz bu haliyle tepsiye alıp pişirebilirsiniz, vegan hafif ve lezzetli bir atıştırmalık oluyor. Ben aşağıya biraz daha zenginleştirdiğim, yavrucadıya atıştırmalık olarak hazırladıgım tarifi de ekliyorum 😉

1 muzu çatalla ezin
1orta boy tatlı elmayı rendeleyin
İçerisine 1yumurta kırın
2tatlı kaşığı harnup özü ekleyin
1çay kaşığı tarçın
Biraz keçi boynuzu tozu yoksa kakao
azıcık taze zencefil rendesi
Yulaf ezmesi ekleyip karıştırın. İsterseniz fındık fıstık vs de ekleyebilir veya üzerini süsleyebilirsiniz.

Yulaf ezmesinin miktarını yazmadım çünkü kullanılan sıvı miktarına göre göz kararı ayarlıyorum.

Karışımın ağzını kapatıp 10-15 dakika bekletin. Yulaflar bşraz yumuşasın. Kıvamı kontrol edin kaşığa gelir bir koyulukta olmalı.

Tepsiye yağlı kağıdı serin. Kaşl ık yardımıyla karışımı kağıt üzerine alıp şekillendirin. Çok uğraştırmıyor merak etmeyin 🙂

150-175 derece fırında altı hafif kızarana kadar pişirin. Üzeri hafif kıtırlı içi yumuşak, ufalanmayan, dökülmeyen, kolayca ısırılıp yendiği için çocukların da sevebileceği sevimli atıştırmalıklar hazır bile 🙂

Al eline, geze geze ye!

