Çocukla Bu İşlere Nasıl Yetişiyorsun?

Zebzenerin gücü adınaa :)) koçaan bende artıık!
Daha önce bahsettiğim süper koçanla tanışın. Haftasonunu yavru cadıyla oynayarak geçirdiler. Neler olmadı nelerr! Off of off.

-Çocukla toprak işlerini, dağ tepe gezmeleri nasıl yapıyorsun?
Özellikle feysbuk sayfasından mesajla ve blog üzerinden maille gelen soruların çoğu bu yönde. Bebek nasıl uyuyor, nasıl duruyor, senin enerjin zamanın nasıl yetiyor?

Tek sırrımız bu esasında, her şeyi birlikte yapıyoruz. Ben mısır ayıklıyorum o koçanıyla oynuyor ben boyuyorum o üfleyerek kurutuyor, ben bi ucundan tutuyorum o diğer ucu yakalıyor. Her zaman böyle aynı yöne ilerlemiyor tabi sürecimiz, bazen ben ekiyorum o söküyor, ben topluyorum o dağıtıyor, ben düzeltiyorum o tekrar bozuyor 🙂 bi daha ekiyorum bi daha topluyorum bi daha düzeltiyorum. Bu zaten olması beklenen olduğu için şaşırtmıyor. Birlikte yorulup birli kte dinleniyoruz. Birlikte gidip birlikte geliyoruz.

Ben mısırla uğraşırken ona som altın oyuncak versem ilgisini çekmeyecek biliyorum. Hem ne büyük haksızlık, ben mısırlarla oynayabiliyorsam o neden oynayamasın değil mi 🙂 Muhtemelen böyle düşünüyor olmalı, ben o an o mısırla oynuyorum ne ilginç o da hemen ellemeli oynamalı koklamalı tabi.

image

Bu karede gün batarken üstünüzdeki yuvalarına gelmiş kumrulara uzatıyor koçanı, konsunlar diye. Kuşlara dal oluveriyor bir anda mısır koçanı. Sonra köpeklere atıyor getirsinler diye. Bardaktan hayali bir şeyler yerken kaşık yapıyor, baget oluyor bir güzel davul çalıyor koçanla. Daha ne şekillere girdi iki gün boyunca bu süper koçan, koçanların çocuklara eşlik etmek gibi gizli güçleri varmış, haberiniz yok 🙂

İşin ince yanı biraz da ‘ayy iğrençç az önce yere düşürdün şimdi ağzına soktun mikrop, pis, kir, pııyy, ıyyk’ dememek konusunda kendimizle anlaşmak olabilir.

Serbest kalması önemli. Alanı yeterince güvenli hale getirdikten sonra biraz mikroplanmakta sakınca görmemeye önce biz alışmalıyız eğer çocukla bahçede iş yapacaksak.

Kırda bayırda da aynı şey geçerli. O kadar çok uyarana çocuğun kayıtsız kalmasını beklemek mucize olur zaten. Farkedecek dokunacak.. O toprak o ağza atılacak, kaçar yok 🙂 Ona zaman tanımak demek kendimize zaman tanımak demek aynı zamanda, bunun farkında olmak işleri kolaylaştırıyor.

Çocuklar aptal değil, kendilerini tehlikeye atacak şeyleri bile bile yapmıyorlar. Ne kadar denerlerse o kadar çabuk farkediyorlar, öğreniyorlar. Gözetmemiz ve bizşm tehlikelerin farkında olamamız çoğu zaman yeterli oluyor. Denemesine müsade etmek, yardım istediği anda onun için orada olduğumuzu bilmek onu kontrollü olarak ne yapmasını gerektiğini öğrenmeye kendiliğinden yöneltiyor zaten.

Kendisi öğrendiği bir şeyi kolay kolay unutmuyor ve yaptığı şeylerden keyif almaya başlıyor. Paralel olarak aynı ortamda birbirinize alan ve zaman yaratmış oluyorsunuz böylelikle.

Ev içinde de aynı şeyi yaşıyoruz biz. Herkes aynı ortamda bile olsa o an ne yapmak istiyorsa onu yapıyor, bu da işleri kolaylaştırıyor. Ama bazen özel anlar, günler, haftalar yaşıyoruz. Dokunmak, konuşmak sürekli oynamak istediğimiz. Bu noktada en sevdiğimiz yardımcımız wrap imiz. Bebeğimi giyip ev işi yapmak alışveriş yapmak bahçe işi yapmak beni de rahatlatıyor o anlarda, yavrucadıyı da.

Bunun da ötesinde iki ebeveynin birlikte hareket etmesi çok önemli. Birimiz çalışırken diğerimiz dinlenebiliyor. İhtiyaç varsa birimiz hiç bir iş yapmıyor ve sadece yavruyla ilgileniyor, diğeri listedeki işleri hallediyor. Sonra yer değişiyoruz ve böyle böyle işler ucu ucuna bile olsa yürüyor. Kimse ölesiye yprulsun tükensin istemiyoruz. Dinlenmek çalışmaktan ön planda bizde. Zevk almadığımız an işi n kalması pahasına işi olduğu gibi bırakabiliyoruz. Herkes hem fikir bu konuda. Dolayısıyla kimse hiç bir iş için kendini yiyip bitirmiyor. Ve kimse yaptığı şeyden nefret etmiyor, herkes zevk alarak işlemeye devam ediyor.

Ne iş yaparsak yapalım kendimizin, huzurumuzun önüne koymamaya dikkat ediyoruz.

Şöyle ki olduğu kadar, olmadığı kader.

#yavrucadibuyuyor #lunanindunyaturu #annecadiningunlugu #okulsuzegitim #unschooling #surdurulebilirevlilik

