Bahçemizin Evlatlık Çiçekleri

Geçenlerde dağlardaydık, bir kaç kök güzellik devşirdim demiştim anımsarsanız.

Dakikalarca oturdum başlarında. Yüzlerce kökten bir kaç kök seyreltmek için izin istedim. Her biriyle gözgöze geldim, hangisi bizimle düze inmek ister, bahçemize gelse kim daha mutlu olur hissetmeye çalıştım. Fısıldayana, boynu bükük durana, ikinci şansa bakar gibi durana attım elimi ama yine de tedirgindim. Defaatle özür diledim yanlış bir şey yapıyorsam ve bir daha şansım olmazsa diye..

Köklerine zarar vermemek için çok çabaladım. Kök önemli. Çocukluk o, en güzel anılar, en zor anlar, en kıymetli dersler. Köklerini kucaklayıp gitmeyi öğrenemezse işi zor, insanın bile. Hiç örselensinler, köklerinden kaybetsinler istemedim. Kaçmadım emekten, üşenmedim uğraştım.

İndiğimizde bahçese yer seçtiler kendilerine her birini başka başka köşelere yerleştirdim. Boyunları az düşer gibi oldu, gözlerim doldu.. Geldim gittim fısıldadım, benim hala umudum var. Köklerinize tutunu… Onlar sağlam, onlara güvenin benim güzel çocuklarım…

Çok şükür ki hepsi sevdiler yerlerini,  devşirmelerin hepsi coştu çiçeksiz olan bile kalmadı. Herkes halinden memnun.

image

Bu minik onlardan biri. Toparlandı canlandı da çiçek açtı, tomurcukları bile var.

Kök mühim.

Çok azımız doğduğu yerde büyüyecek kadar şanslı. Dünya küçüldükçe, ekmek kazanma derdi oldukça gerekiyor, göçüyoruz doyduğumuz yere doğru. Köklerimizi zedelemeden bunu başarabilmek mühim. Belki de sonraki hayatların bazen daha çok örselemesi, acıtması, tutunamamak hep bundan.. Sökülüp götürülürse, kökleri hep geride kalırsa nasıl ayakta durabilir insan?

İşte bundandır önce sağlam kökler salmaya çalışıyoruz, sonra en çok emeği onları sağlama almak, örselenemez yerlere yerleştirmek için harcıyoruz. Her gün yeniden, her sabah gün ışırken başlıyoruz kök salmaya. Onarıyoruz, büyütüyoruz. Yer altında ne olursa üstünde o olur, biliyoruz.

Biz köklerimizi kalpten kalbe salmaya çalışıyoruz. Zihinden zihine… Eşyaya mekana değil de kendimize bağlanıyoruz önce.. ve birbirimize…

Ruhumuz çingene, göçerken toplanması da kolay oluyor böyle.

Köklerimiz bizimle geldikçe, yavrunun kökleri zedelenmeden geliştikçe sıkıntı yok. Ne yağmurlar rüzgarlar fırtınalar karlar boranlar atlatır bedenler. Köklere bir şey olmasın.

Hayat hepimizi köklerimizin üstüne titreyen, bilen gören dikkat eden saygı duyan güzel ruhlarla karşılaştırsın.

Ah köklerim, çok yüceler, şu çiçekler rehberim oldu, bir daha anımsadım, onlara bir kez daha saygı duydum ♡

Köklerimizi sevip kucaklayacağımız hoş hafta, güzel gün olsun, günaydın dünyalı dostum.

#annecadiningunlugu #surdurulebilirevlilik #cadinindogatakvimi #cadininbahcesi

