Pratik Ev Yapımı Taze Makarna Tarifi

İlk bahsi geçtiğinden beri çok soruldu tarif ama bir türlü oturup yazma fırsatı olmadı. Kısmet bugüneymiş, bekleyenlere işte benim taze makarnamın tarifi.

Uzun zamandır paket makarna satın almıyoruz biz. Ben pek makarna insanı değilim zaten. Aylarca yemesem aklıma düşmez. Ama Gandalf tam bir makarna canavarı, dolayısıyla Ya bolca erişte pişiriyoruz ya da taze makarna.

Hazır makarnayı biz millet olarak zaten pek doğru pişiremiyormuşuz, yıllar önce bşr söyleşide bir ‘makarna uzmanı’ öyle demiş serzenişi aklıma yer etmiş benim de. ‘Ahh siz Turkler canım makarnaya niye eziyet ediyorsunuz, dayanamiyorum’ diyor çıtı pıtı tatlı kadın ekranda. Nerede hangi programda izledim hatırlamıyorum bile, yıllaar olmuş. Ama bu kısım, yuz ifadesi, kırgınlığı hala aklımda. Ne cok gülmüştüm. Hani ocaktan alıp soğuk suya tutuyoruz ya onun için söylüyordu bunları. Çok fazla haşlıyormuşuz “Ne gunahı var zavallının” dedi de arkadaşımla aramızda espri konusu olmuştu epeyce geyiğini yaptık.

Üzerinden yıllar geçti ama anımsadıkça gülümserim. Zavallı makarna..

Taze makarnayla mutfağı ve damağı çok kuvvetli bir arkadaşımın yurt dışı seyahtlerinden öğrenip geldiği tariflerle ranıştım. Makarna cennetinde öğrenmiş gelmiş tatmasan ayıp. Onun ilk tarifi zamanla değişe değişe aşağıda bulacağınız bana ait tarife dönüştü. Dolayısıyla orjinal eski bir tarif arıyorsanız araştırma yapmalısınız. Bu biraz uyduruk, tembel işi ve hafifletilmiş durumda 😉 Söylemedin demeyin.

Ev Yapımı Kolay Taze Makarna

Gerekli Malzemeler

*4 su bardağı un (beyaz unla alışık olduğumuz makarna renginde bir makarna elde edersiniz, tam buğday kullanırsanız açık kahverengi oluyor, ben tam buğday kullanıyorum)

*3 yumurta (bizim kendi tavuklarımızın yumurtaları ve oldukça iriler, eğer yumurtalarınız küçükse 4tane kullanın)

*birazcık zeytin yağı

*Yarım bardak su (eğer yumurtalar unu yoğurmaya yetmez çok katı gelirse, hamuru yoğurup kıvamı görmeden su eklemeyin)

*tuz

Yapılış Basamakları

*Unu cukur bir kaba alin. Tuz ekleyecekseniz una katin.

*Yumurtalari ve zeytinyagini unun ortasinda actiginiz cukura alın. Dilerseniz önce çırpabilirsiniz.
image

* Hamuru ortadan toparlayarak olusturmaya baslayin.

*Muhtemelen suya hiç ihtiyacınız olmayacak. Oldukça kıvamlı ve tok bir hamura ihtiyaç var. İhtiyac olustugunda yavas yavas eklemeye baslayin. Her unun su tutma kapasitesi farkli o yuzden hamur hiç toparlanmazsa o zaman suyu yavas yavas ekleyin. Hamur kivamini aldiginda durun.

*Hamurun kivami ele yapismayan yumusaklıkta ama tok bir hamur olacak.
image

*Hamurun hazir oldugunu hissettiginizde sarip serinde dinlenmeye birakin. 20-25 dakika dinlendikten sonra makarnamizi hazirlamaya baslayacagiz.

*Dinlenen hamuru yufkadan az kalinca acicagiz. Fazla kalin olmamali.

*Hamuru acinca bekletmeden kesiyorum ben kuruyup kirilmasin diye. O yuzden kucuk kucuk 5-6 beze yapiyorum teker teker acip kesiyorum. O esnada hamurun kalani hala sarili bekledigi icin kurumuyor da.
image

*Bezelerin boyutunu acacaginiz alanin musaitligine gore belirleyebilirsiniz. Ben dar bir alanda kestigim icin kucuk kucuk acip kolayca kesiyorum.

*Kesim sekli size kalmis. Bana ince orta uzunlukta seritler kolay geliyor. Pizza kesecegiyle tirt tirt kesiveriyorum. Ama fiyonk ds guzel oluyor ucgen de. Makarna kesme makinanız varsa onu da kullanabilirsiniz.
image

*Kestiginiz makarnalari hafif unlayip unlu bir zemine dinlenmeye alin. O esnada digerlerini kesmeye devam.

*Kesme islemi bitince hemen pisirip yiyebilirsiniz. (Bu kadar hamurdan 4-5 kisiyi doyuracak kadar makarna cikiyor. Eger misafir yoksa yarisini buzluga atiyorum ben. Bir ogun daha dolapta hazir, ohh! Eger isterseniz kurutabilirsiniz de, ince oldugu icin cabuk kuruyor. )

*Bekleyen makarnaları hafifçe unlarını silkeleyin, Kaynayan suya atin 5-7 dakikada yemeginiz hazir. Fazla bekletmemeye gayret edin. (Ben suyunu bolca koyuyorum. Hasladiktan sonra icinde kalan makarnalari da ellemiyorum. Yesil mercimek corbamiz oluyor 1 kazan, miiss 🙂 )
image

*Servis ederken de makarnanin uzerine feslegenli domates sos… Dumanı üstünde, Mmmm!

Afiyet olsun.

