Bezelyeler Güneşi Gördü, Sıra Fasillelerde

Avuç içi kadar mutluluk yeter tabi, yetmez mi. Bu minik mucizeler asırlık bezelyelerin torun tohumları. Bu hafta sonu yarısından fazlası başını çıkarttı topraktan, selamladı guneşi, beni daha mutlu edemezlerdi.

image

Elimde elmas tutsam böyle heyecanlanmam. Çünkü gerçek hazine bunlar.
Paran varsa gir istediğin kuyumcuya istediği ‘kanlı elmas’ı al. Ama bu bezelyeleri ‘parası neyse verip’ alamıyorsun işte.

Gitsem tohum satana -yaradanın gücüne gitmesin- bana bezelye ver desem eciş bücüş simsiyah küçük şeyler uzatıyor.
-Amca bezelye dedim
-Bezelye bu
-Ama benzemiyo ya hiç
-Böle olu bezelle tooomu (amcanın kafa sesi→ ne kadan cahilsin keşke ölsen)♬♪

Adamcağız ne yapsın o da benim tohumları görse

‘böyle tohum mu olur kurutulmuş bezelye bu’ der belki.

Belki içinden geçirir
“var da biz mi satmıyoz, yok işte canına yandıımın memlekitinde gari böne toumna”

Hem ne aynı renk ne aynı boy, hepsi pek çikin benim tohumlarımın, almazlar bunları.

Almasınlar tü kaka, biz de vermeye pek meraklıydık tüh ツ

