Bi Tohum da Sen Yesertiver! Bahar Hazirliklari Devam Ediyor

Hani serde bi filozofluk bi mandiralik hep var ama henuz tam zamanli mandira filozofu olmadigim zamanlar. Hayatimin o kismini neredeyse tamamiyle bilinc altina supurmussem de şu ritmi hala her pazartesi animsiyorum

-Sabah nobetten cik (gece yogunbakim nobeti)
-Otobuse bin sehir asiri yol git.
-Derse gir 2gun (master)
-Ders ertesi aksam otobuse bin
-Sehir asiri git sabah nobete gir
-Nobetten cik
-Eve git islerini hallet yat
-Sabah kalk hizmet ici egitime git
-Egitimden cik nobete gir
-Nobetten cik 4saat uyu
-Kalk islerini hallet nobete git
-Nobetten cik eve git islerini hallet uyu kalk
-Uyan nobete git
-Nobetten cik otobuse bin sehir asiri derse git
Tabi bu arada yalniz yasiyorum ama ev bos degil bir de dapi (basimin tatli belasi) ve pekmez (kör ve hasta koca bir tavsancik) var bakmakla yukumlu oldugum.

Okurken yoruldugunuzu kafanizin karistigini tahmin edebiliyorum. Gercekten bu ritimle yasadim ben neredeyse 2yil. O zamanlar bu ozveriyle iyi bir seylere vesile olacagima, dunyaya guzel bir seyler katabilecegime oyle icten inaniyordum ki yorulmayi unuturdum. Bazen otobusun muavinleri ‘abla yorulmuyon mu sen yazik’ dediginde bi yoklardim ayaklarimi, yoklar hissetmiyorum, gozlerim desen beynimle baglantiyi kopartmis bile coktan.

Sonra hayat iste meger kariyer hedefim profesor keci cobani olacakmis. Masteri domates, doktorayi kudretnarinda yapacakmisim. Cift anadalim annecadilik olacakmis yan dalim kocakarilik 🙂 Meger o hayal ettigim guzellikler ne azmis bugun hayata kattigim guzellikler, dunyayla paylastigim enerji yaninda.

“Baska bir dunya mümkünmüş ya la”

‘Nerden geldik buraya yahu hani bahar hani hazirlik’ deme dunyali dostum. Iste o zamanlar meger benim simdiki baharima hazirliklarimmis.

Tum baharlar boyle dove dove geliyor topragi. Yagmurlar, firtinalar, ruzgarlar, simsekler, yildirimlar…

Iste doga da baharina hazirlaniyor su aralar. Onumuzdeki gunlerde daha fazla firtina, dolu, yagmur gorecegiz. Oyle olmasi en iyisi. Yalanci bahar dogayi kandirip cicegi meyveyi vuruyor yoksa.

Iste bu cemreler donemi icin bizim yaptiklarimiz yapacaklarimiz sunlar.
image

– Sonunda seramizi bitirdik. Ayri bir yazida detayli anlatacagim. Siz de eger balkonunuzda/ bahcenizde uygun alan ve malzemeniz varsa amator bir -greenhouse- yerlestirebilirsiniz. Fideler icin elverisli bir kullanim sagliyor.

-Bahcemize yeni bir ates yuvasi yaptik. Cok yorulduk zemini biraz zorluydu ama cayimizi icerken degdi dedik. Ocagimizi da ayri bir yaziyla tanistiracagim sizlerle. (instagramda bir fotoğrafı olacaktı merak ederseniz sağ sutunda göz kırpar)

-Fidelerimiz yesermeye basladi. Ic mekanda yeserttigim icin onlari gunduzleri acik havaya tasiyorum, oryantasyon yapiyoruz 🙂 hem gunesle ciplak temas sagliyorlar hem de acik havaya alisiyorlar.

-Sebzelerimiz icin ‘Sebze yuvalari’ hazirladik, yuvalarin topraklarini besliyoruz. Bu yuvalari da detayli yazacagim firsat olursa.

-Kati sivi kompost calismalari devam ediyor.

-Bu haftalar ozellikle sarimsak ve arpacik soganin ekimi icin ideal.

-Yine dere otu roka tere artik toprakta cimlenebilir. Cimlenmeler olsa da hava tam isinana kadar gelisim hizlanmayacak bunu unutmamali ama 😉

-Bezelye ekim zamani.

-Toprak isindikca bortu bocek de uyanacak. Yararlilari cekip digerlerini uzak tutacak yardimcilar edinmenin zamani geldi. Benim feslegenlerim, kadifelerim fideye durdu bile 😉

-Agac budamalarini filizler canlanmadan yapmali. Eger balkonda bahcede fidanlariniz varsa unutmayin 😉

-Bu mevsimde yagmurlarin topraga dokunmasi muhim. Saksinizi, konteynirinizi mumkunse acikta birakin. Ama drenaja dikkat etmeyi unutmayin.

-Ic mekanda hala fide yetistirmeye devam edebilirsiniz. Bir onceki yazida anlatmistim akliniza takilirsa bakiverin 😉

-Yesertin bol bol yesertin, fazlasini parklara refujlere gomun, gerilla gardening yapin 😉 belediyelerden yer isteyin gostersinler. Konu komsu hep birlikte ekin bicin tuketin.

-Yeserttiklerinizle sevdiklerinize surpriz yapin. Ben sebze fidesi hediye goturmeye bayilirim misafir giderken 🙂

-Tohum takaslarina katilin.
-Koylu pazarlarinda ureticilerden fide istemeye simdisen baslayin :))) biktirin teyzeleri size fide getirsinler.

Cok sey var yapacak. Illa ki bir seyler bulunur yapmalik. Yeter ki iste dunyali dostum. Yeter ki iste!

Yazinin basina donecek olursak hic bir sey yetistirme firsatin henuz olmayabilir, istedigin kadar yetistiremeyebilirsin. Hic onemli degil, bu da senin bahara hazirligindir kim bilir. Hayat ne zaman surse yokusa, tekrarla

Bahar hazirliklari devam ediyor.
Bahar hazirliklari devam ediyor.
Bahar hazirliklari devam ediyor.

Gonlundekinin en guzel, en hayirli en butunun yararina olan haliyle geliversin baharin. Duamdasin.

Baharin enerjisi aramizda cogalsin.
Mis gibi dolunay var bu gece,
Kutlu olsun.

