Vitamin Bombasi Cips! Greyfurt Kurusu

Akdenizin en sevdigim yanlarindan biri hic yilmadan tum gece sakiyan gece kuslari biri de narenciye agaclari.

Dalindan greyfurt koparip yemek diye bir sey var burada. Inanmasi guc ama mucizeyi dalindan elinizle alip bir guzel sifalaniyorsunuz ki dusman catlatir istanbulda ‘dalindan greyfurt yedim’ demek sanirim. Oyle bir ruh haline burunuyor insan ister istemez, ‘ahahaaaa dalindan biber degil domates degil salata degiiil greyfurt topladim oolum’ 🙂 yalniz bi de su var ‘e eksii simdi nolucak bu guzelim greyfurt’

Bizde narenciye konusunda herkes cok secici. Ben eksi yiyemiyorum ondan Soner narenciyenin en iyisi olmazsa tuketmiyor, krallyet ailesi sanirsin! Napsin balli portakallarin dallarinda gecmis cocuklugu, adam hakli!

Greyfurtlar kucagimda daha eve gelmeden turlu cesit tarif uydurdum 🙂 yiyemiyorum ama yemeliyimmm! Sonucta c vitamini onda, antioksidanlar onda, lif onda marifeti bol. Anlatmaya gerek yok.

Birazi deterjan oldu birazi kurudu miis gibi cips oldu.

image

Ben acimtirak tadina alisamiyorum bir turlu o sebeple kabugunu incecik soydum ama siz tuketebiliyorsaniz kabuguyla kurutun cunku kabugunun cok faydali oldugu soyleniyor ve kabuguyla tuketin deniyor.

Soyduktan sonra benim pembe greyfurtlarim cok iri oldugu icin ortadan bir kez boldum. Kucuk greyfurtlari bolmeden halka halka kesebilirsiniz.

Boldugum greyfurtlarin çekirdeklerini ayıkladım, kuruyabilecek incelikte dogradim. Dogradiklarimi yagli kagit uzerine birbirine degmeyecek sekilde serdim.

Eger bulundugunuz ortam kurutmaya musait degilse dusuk isili firinda 3-4 saatte dehidrate hale getirebilirsiniz. Ben cevire cevire uc gunde acikta kuruttum. Soba civarinda tamamiyle kuruyor. Kullandiginiz firin, soba, petek vs sicakligi yuksek yerler degerlendirilebilir.

Kuruyunca kavanozlayip kaldirdim. Dilerseniz cips gibi tuketebilir dilerseniz sekersiz cikolataya batirip kahve yanina enfes atistirmaliklar elde edebilirsiniz.

Afiyet olsun.

2 Replies to “Vitamin Bombasi Cips! Greyfurt Kurusu”

  1. Harika bir fikir hemen kurutup deneyeceğim belki oğluma da yedirebilir böylece 🙂 Ben deterjan olma konusunu da çok merak ettim, nasıl yapılıyor nasıl kullanılıyor kısaca bilgi verir misiniz?
    Sevgiler Ceyda

    Beğen

    1. Belki biraz daha cekici hale getirmek icin recele/bala batirip hindistan cevizi kirik findik vb kaplayabilirsiniz yavru seviyorsa ilk etapta tadi baya hafifletiyor bu 😉

      Deterjan olarak ben kombucha ile yaptim detayli yazacagim, ama sirkede de cozdurebilirsiniz sanirim. Ayni isi gorecektir. Ama hemen kullanmak isterseniz yariyariya tuz-karbonat doktugunuz lavabo kuvet vs yuzeyi yarim greyfurtla ovabilirsiniz. Mis gibi oluyor. Dilerim ise yarar.
      Sevgiyle

      Beğen

Yorumlar kapatıldı.