Ev Yapımı Kudret Narı Macunu Tarifi

Anne cadının şifa iksirlerine biri daha eklenmişti bu yaz,

Saksıda mucize yetiştirdik, büyüye çevirdik, şifa dolabımıza attık daha ne olsun.

Söz vermiştim tarifini de yazacağım diye, kısmet bu zamanaymış demek.

kudretnarı

Doğa stajım devam ediyor.

Yıllar geçti ama heyecan dinmiyor.

Ah ahh böyle stajerlik dostlar başına ❤

Domatesçe konuşmaya başladım, artık biliyorsunuz milyon defa yazdım ama hiç bıkmıyorum :)) Domates aşktır!

Salatalıkça ve bibercem de intermidiyıt oldu sanırım :))

Ama ben bu yaz en çok en başından başlayıp sabah akşam kudret narı şarkıları söyledim, kudret danır şiirleri kokladım ya hani bir de, anlatmıştım biraz şu yazıda ve şu yazıda. İşte o büyülü yolculuğun sonu kendi kudret narı hasatımız, önümüzdeki yıl için kendi sihirli tohumlarımız ve dee mucizevi kudret narı macununa çıkacakmış meğer.

Eylül ayında kendi hasatımızı yapınca macunumuzu da yapıverdim. Ohh miss ❤

Blogta faydalarını da okuyabileceğiniz yazılar var 😉

Kudret narı macununu yapmak gerçekten basit.

Basit ama zor şeyler vardır ya işte onlardan. Çünkü kudret narının gerçekten güzel koşullarda yetiştiğine emin olmak gerek. Gerçi şifa niyetine evimize giren her şey için geçerli bu.

Kudret narı macununda kudret narının dışını da tamamen kullanıyoruz. Dolayısıyla havası kirli, ilaca maruz kalmış, bilmediğimiz yerde yetişmiş bir meyve bizim için uygun olmayacaktır. Bu sebeple kaynağını bilmediğimiz kudret narı meyvesini kullanmamak en uygunu.

Kaynağını bildiğimiz hatta mümkünse kendi yetiştirdiğimiz kudret narlarının olgunlaşmasını bekliyoruz.

Olgun, turuncu rengi almış, eğer daldan seçiyorsak açılmaya başlamış kudret narlarını seçiyoruz. (kudret narı olgunlaştım ben diye böyle söylüyor. ağzını narince açıyor ve çekirdekleri görünmeye başlıyor, biliyorsunuz ki artık çekirdekler olgun, meyve olgun, hasat zamanı gelmiş) Dışarıdan alırsanız muhtemelen kapalı gelecektir, şaşırmayın 😉 Olgunlaşmış olması kafi.

Meyvelerimizin üzerlerinde çok toz kir varsa yıkayabiliriz. Ama tamamen kurulayın.

Mümkün olduğunca bıçak dokunmasın istedim ben. Önce çekirdeklerini bir güzel ayıkladım. (çekirdekleri üzerinde kırmızı zarlar olan ve üzeri ilahi bir dokumayla kaplı harika şeyler, görmeden sevmeden ölmeyin 😉 ) Bu güzellikler macuna girmiyor ama zaten başka bir ilahi görevleri var, seneye yeni canlara hayat verecekler.

Çekirdekleri ayrılmış, zaten olgunlaşmış kendisi kısım kısım ayrılmaya başlamış meyveleri üşenmedim elimle minik minik parçaladım. Hoş da bir dokusu var 😉

Parçaladığınız meyveleri cam bir kavanoza koyun. Yarımlık standart kavanozlara boyuna erişmiş olgunlaşmış 2-3 meyve yetiyor. Kabınıza göre ayarı siz yapın.

Ballı Macun için:

Meyveler hazır olduğunda üzerini balla doldurun.

Kapatıp direk güneş almayan bir yere kaldırın.

Meyveler balın yüzüne çıkacağı için ilk bir kaç hafta ara sıra hafifçe çalkalayın ki meyvelerde küf vs oluşmasın.

Zamanla reçelimsi kıvam alıp biraz sulanacaktır.

35-40 günde olgunlaşıp kullanıma hazır hale gelir.

Ağızdan kullanım için ballı versiyonu daha kolay kullanılır. Ancak merhem amaçlı kullanılacaksa ya da bal tüketilemeyen haller varsa zeytinyağlı olan tarif de aşağıdadır.

Zeytinyağlı Macun için:

Kavanoza alınan meyvelerin üzerine zeytinyağı eklenir.

İlk 1 hafta güneşte bekletilir. Ara sıra ağzı açılıp hava aldırılır. Sonra direk güneş ışığı almayan bir yerde beklemeye alınır.

Yaklaşık 5-6 ay kadar sonra şifasına erişmiş kullanıma hazır olmuş olur.

