Tertemiz Kiviler, Fındıklar!

Her zaman diyoruz ya üreticisinden almalı, temiz gıda bulmalı..

İşte size tertemiz fındık ve kiviler.

Bir güzel yürek anlatmış, hikayesi aşağıda.

Merak ederseniz üreticisi Elakre Evi sayfası 😉 oradan iletişime geçebilirsiniz.

elakre
“İçimizden birinden bahsetmek istiyorum izninizle.Sizin gibi , bizim gibi şehir insanı .Yıllar önce zeytinyağı bahanesiyle tanıştığım kızkardeşlerimden biri sadece. Farkı İstanbul’da oturup sürekli bir şeylerden şikayet etmekten sıkılıp Rize’de dedesinin topraklarına sahip çıkmaya karar vermiş ve göçmüş bir pırpır yürek. Ne dersin diye bana fikrimi sorduğunda pek içaçıcı konuşmamıştım .Yine de “umarım beni dinlemezsin , çoğalmak ümidiyle ” demiştim.

Sokak kedilerinin , köpeklerinin annesi. Elakre Evinin hanımı. Elvan O. Beni dinlemedi. Orman içinde ormanı yaşatma gayesiyle yıllar önce fındık ve kivi diktiler.

Orman alınıp da çöp alanı , yol yapılmasın diye mücadele veriyorlar. Kıyamadıkları çam ağaçlarının bir kısmını devlet aldı. Yol bahanesiyle kesti.Kalanı için mahkemelerdeler.

” En son çare dedemin ağaçlarını kiralayacağım” diyor.

Bu yıl epi topu 130 kg fındık , 160 kg tamamen doğal şartlarda yetişmiş kivisi var. Toptancılar her zaman olduğu gibi ölü fiyat vermiş. Kartellere vermeyeceğim , çürüsün daha iyi diyor.

Neden çürüsün ki dedim. 5 er kilosunu ben aldım bile.Kivilerimi bir kasaya koydum.Şimdi sert haldeler. Bir elma ile birlikte aynı poşete koyup yiyeceğim kadarını yumuşatacağım. Bol C vitamini kivimi yeşil içeçeklerime smoothie ve juice larda kullanmayı , sabah kahvaltılarımı şenlendirmeyi planlıyorum.

Kendim Ordulu olduğum halde akrabalarımdan fındık almıyorum. Çünkü ot ilacı kullanıyorlar. Bulmuşum mis gibi lezzetli findıkları kaçırmadım tabi.Gelsin fındık sütlü kahvaltılar, kurabiyeler. Facebooktan Elakre Evi ‘ne ulaşıp mesaj atabilirsiniz kendisine. Aras kargoyla 10 kilo ürün için 12 tl ödedim .Bu sabahın neşesi de bu oldu. Bilginize sunmak istedim.

Dilek Özenel”

https://www.facebook.com/Elakre-Evi-1643216152586190/timeline

