Tavuk Nagıt otopsisi: Oh be içinde birazcık tavuk varmış!

Tavuk Nagıt otopsisi: Oh be içinde birazcık tavuk varmış!

Az önce başka bir konuda bilimsel makaleleri tararken aşağıda anlatacağım makaleye rastgeldim.

Biz evde tüketmiyoruz zaten işlenmiş gıda (özellikle hayvansal gıdaları) ama çevremden biliyorum özellikle pratikliği anneleri cezbediyor.

E lezzetli de yapmışlar zıkkımı, çocuklar da seviyor.

O yüzden “The University of Mississippi Medical Center (UMMC)” uzmanları tarafından yapılan araştırma sonuçlarının özetini paylaşmak istedim sizlerle. Hani içten içe bilse de bazıları o bilimsel verileri görmeden ikna olmuyorlar ya, işte onların her birine ulaşsa diliyorum bu araştırma. Aşağıda tam metni bulabileceğiniz link mevcut.

Araştırmayı yapan uzmanlar çocukların çok fazla nagıt tükettiklerini farkedince acaba küçük yaşlara kadar yayılan obeziteyle bu yiyeceğin alakası olabilir mi diye bir bakmak istemişler.

Araştırma başlığı “The Autopsy of Chicken Nuggets Reads “Chicken Little”” Uzmanlar da buldukları sonuca şaşırmışlar zira bu kadar berbat bir sonuca hazırlıklı değillermiş araştırmaya başladıklarında, yorumlarından bu belli oluyor.

2 ayrı büyük ulusal çapta fest fuud zincirinden (hangileri tahmin etmek zor değil) rastgele örnekler toplamışlar ve bu örnekleri analiz etmişler. Neyse ki içinde %40 oranında tavuk bulunmuş (yıl 2013 elbet katkı maddesi çeşitleri, aromalar vs artıp imkanlar geliştikçe bu oranı aşağıya çekmiş olabilirler)

İçerisinde neredeyse et kadar yağ varmış, elbette mümkün olduğunca sağlıksız olan yağlardan.

Ve bunun yanında

deri,

kemik,

kan,

epitel doku,

sinir dokusu,

bağ dokusu ve

çeşitli dokular (tüy, tırnak vs) da bulunduğu testlerle kanıtlanmış.

Düşünün çocuğunuza “sağlıklı” “yağsız” “proteinden zengin” diye beyaz et yedirmeye karar veriyorsunuz ve sonuç: sağlıksız bir beden ve obezite.. Kim aklına getirir ki?

Üstelik ilginç olan diyor araştırmayı yapan profesörlerden biri “nasıl olur da bu iki ayrı koca firma aynı sağlıksız garip karışımı tavuk eti yerine kullanır?”

Profesör Richard deShazo “Başka araştırmalar okuduğumda, bu tarz yazılar gördüğümde inanmıyordum, mikroskop altında bu gerçeği gördüğümde şok yaşadım.” diye ekliyor.

Araştırmanın tam metni için burayı tıklayabilirsin dünyalı dostum 😉

Araştırmanın sonucunu şöyle bağlamışlar:
“Tavuk nagıtlar çoğunlukla yağdan oluşuyor ve adları yanlış koyulmuş”

Herhalde “yemeyin şu pis şeyi, içinde tavuktan başka her şey var”

diye türkçeleştirsek bu sonuç cümlesini, sanırım araştırmanın hakkını vermiş oluruz.

İlla ki nagıt yiyecük biz dersen evde temizini yapıp yedir çocuklarına. Burayı tıklarsan ev yapımı nagıt tarifi de mevcuttur 😉 ben yapmadım bizim evde aranmaz ama sofrada nagıt isteyene yardımım böyle olsun dedim.

Yine de gözü olan şeyleri yemeyelim, en azından etsiz günler seçelim diye de kamu spotu ekliyorum hepinizi sevgiyle kucaklarken ❤

Temiz gıda hepimizin hakkı, işlenmiş gıdalardan uzak bir ömür bizlerin ola.

Eller toprağa, yürekler yürekler dokuna,

Bu yazıyla da birilerine faydamız olsa..

Daha ne diyeyim, sağlık afiyet ola!

