İlaç Niyetine, Kudret Narı Faydaları

Ve defterine bir iksir daha ekler anne cadı!

12003925_950362028335455_5378558386699846904_n

Yaz boyunca yaşadığımız Kudret Narı Sihrini de kavanozda saklamayı başardım ❤

Dolabımızda bir ev yapımı ilaç daha var artık. Hem de kendi hasatımız.

Kendi Kudret Narımızı yetiştirmeye başladığımızda hakkında zaten çok fazla şey okumuştuk. Kullanım alanları, kullananların deneyimlerini dinlemiştik. Ama her zaman söylediğim gibi kendisinin öğrettikleri paha biçilemez oldu. Okulsuz öğrenilen, yaşayarak alınan bilgi damakta nasıl da eşsiz bir tat bırakıyor.

Bir şey hakkında tamamen doğal fikirler edinmek istiyorsanız, kurgusuz bir ilişki olmalıysa, onunla konuşmaktan başka yolu yok bu işin. Bunu her seferinde tekrar idrak ediyorum. Kitaplarda ne yazdığını söylerlerse söylesinler hayat sırlarını hala dili ana özel olan şeylerde saklıyor. Kudret narı da aynı öyle anda özel bambaşa bir dil kullanıyor. Şifreleri her sabah güncelleniyor adeta ve her gün bambaşka bir canlıya dönüşüyor. Şurada maceramızın ilk kısımlarından bir bölüm var 😉

Bu yaz her sabah, geldim gittim kudret narıyla, köküyle, dalıyla, yaprağıyla, çiçeğiyle, meyvesiyle konuştum, doğrudur.

Bu yıllık ilişkimiz nihayete ermek üzere. Çiçeği, meyvesi, yaprağı.. Bambaşka şifalar oldular bize.

Yaz boyunca kokusuna doyduk, olgunlaşan meyveler ilaç oldu, yapraklar sırada bekliyor şifa çayı olacaklar.

Faydaları saymakla bitmeyen bu güzel şey gerçekten kudretli ve bambaşka bir dünyadan dünyamıza yardıma gelmiş bir bilgenin armağanı sanki.

Sen yeter ki çağır, şifa seve seve gelir ❤
11811347_929111137127211_5579949732778238178_nHaydi tanışalım! Bu şeker şey de bizim kudret narımızın namı diğer goyamızın çiçeği. (solda) Bittermelon, momordica, balsam-pear gibi isimlerle de karşınıza çıkabilir. Bugün ilk meyvesini görüp, mutluluktan balkonda hoplaya zıplaya dans ederek başladı. (temmuz 31) Ben Japon geleneksel tıbbı araştırmalarım esnasında tanışmıştım ilk bu mucizeyle. Ülkemizde tam anlamıyla tanınmıyor. Sadece olgun halini (turuncuya dönmüş) bal ve zeytinyağıyla macun yapıp mide için kullanıyorlar. Oysa dünya bu şifadan sonuna dek yararlanıyor. Önemli bilim insanları özellikle kanser üzerinde yaptıkları çalışmalarda çok mühim veriler elde ettiler. Bağışıklık için müthiş bir destek. Yeşil hali pek çok hoş tarifle güzel içeceklere dönüştürüp tüketilebiliyor, hafif kızartıp ya da haşlayıp salatalara eklenebiliyor. İçerisinde hamilelere yapayı tablet tablet yutturulan ama esasında tamamen kimyasal ve yararsız olduğu söylenen folik asitin en doğal hali folat var. C vitamini ve B vitamininden oldukça zengin, içerisinde yüksek miktarda antioksidan var. B6, B12, Cvit ve çeşitli flavonoidlerle daha ne olsun dedirtiyor. Her birinin faydası tartışılmayacak kadar önemli. Tohumunu bulduğunuzda hazine bulmuş gibi sevinin ve hazine korur gibi saklayın 😉

11891051_935149806523344_2602197277005346442_n

İşte faydaları:

yazının devamını oku

3 Replies to “İlaç Niyetine, Kudret Narı Faydaları”

  1. Geçen sene 7 kavanoz yaptım z.yağlı kudret narı bu sene 20 den fazla tohum ektim ama hala çıkmadılar..

    Beğen

  2. Kudret narini uzun yillardir bilirim her yil yenilenir o tohumlar hidrellez gecesi ekerim topraga (annemden ogrendigim bilgidir. Gunesli yeri sever birde turmanmayi asma gibi. Sonra gelsin mahsuller ve isteyene bolca verilir kiymetini bilenler alir ve kendileri hazirlarlar. Biz ise annecigimin elleriyle hazirladigi kudret narini ilac niyetine kullaniriz. En bildigimiz sifasi mide rahatsizliklari, acik yaralara sifa oldugudur, ciceklerini hic kullanmadik. Sayenizde ogrendim nelere iyi geldigini varol Annecadi’cigim seviyorum seni. Benim kizimla ayni yasta oldugundan oyle yakin hissediyorum seni. Yasadigin hayati cok begeniyorum imrenerek izliyorum rabbim nazarlardan korusun sizleri🙏🙏 iste boyle annecadim ” kudret gorunce dayanamadim bende biraz biliyorum diyerek yazdimda 😍😀sevgiyle, ailenle, doga ana ile sagliki yasayasiniz🙏🙏

    Beğen

    1. Ne kadar tatlı, içten, samimi ve de kıymetli bir yazı bu ❤ çook teşekkür ederim güzel bilgiler ve değerli dilekler için ❤ şifa olsun, afiyet olsun kudret narları da anneciğin elleriyle hazırladığı ilaç da.. bool bol meyve versin yine bu yıl da güzel tohumlar. umut olsun ışık olsun aşk olsun ❤ sevgiyle umutla kucaklıyorum ben de. aşk olsun<3 mutluluk olsun <3sağlık olsun ❤ huzur olsun yuvanıza

      Beğen

Yorumlar kapatıldı.