Okulsuz Eğitim ve Yaşayarak Öğrenme Dostu Mekanlar

Bir arkadaşım gece heyecanla bahsetti bana az sonra bahsedeceğim iki mekandan. Birinin sahibesiyle de tanışmış, ziyaret etsen çok hoşuna gider dedi. Blogda yazar mısın daha çok aileye ulaşır belki diye rica etti. Biraz inceledim ben de çok sevdim. Her birini ayrı ayrı yazmak için gidip görmek gerek, gördükçe o da olur neden olmasın ama en azından duydukça, gördükçe, bu başlıkta İstanbulda bulunan bu bize dost, özgür öğrenme destekçisi mekanların adını analım, paylaşalım çoğalalım istedim. O ikiliye kendi bildiklerimi de ekleyeceğim. Fırsat oldukça da bu listeyi güncelleyeceğim.

  1. Hotpot Café & Çocuk Atölyesi

Arkadaşımın beğeneceğimize kefil olduğu şirin yerlerden biri burası. Hotpot Cafe iki çok cici anne tarafından projelendirilmiş, çok da güzel işler çıkartmışlar. Şimdiyse Sevgili Melisa devralmış kendisi şöyle diyor

“Değerli Hotpot Cafe & Çocuk Atölyesi ailesi,

Öncelikle kendimden bahsetmek isterim, Melisa ben. Hotpot’un yeni sahibesi diyebiliriz ama ben daha çok bu güzel ailenin bir parçası olarak görüyorum kendimi. Umarım en kısa zamanda herkesle tanışma imkanım olur. Bu projenin içinde olmak beni çok mutlu ediyor.

Ayça ve Adila’ya beni tercih ettikleri için teşekkür etmek ve onların da hala bu ailede aktif rol oynadıklarını belirtmek isterim. Yeni sezon açılıyor. Yeni programımızı sizlerle paylaşmak için heyecanla bekliyoruz.

Bu sene hem çocuklara hem de yetişkinlere yönelik bir çok yeni ve keyifli projemiz olacak.”

Okulsuz Eğitim Düşleyen herkes bayılabilir ❤ Hem organizasyon buluşma yapılıp hem çocuklar için kaliteli zaman ayarlanmış olur. Ne güzel 🙂

2. Xtrem Aventures Istanbul

Özellikle çocuklarla spor ve aktiviteyi karıştırıp birlikte eğlenmek isteyenler için çok güzel görünüyor. İnceleyince bir an önce ziyaret etmek istedim. Güzel bir yer yapmışlar. Ve belli ki profesyonel çalışıyorlar.

Her yaş için farklı zorluk seviyelerinde 4 adet yüksek ip parkuru.

Türkiye’nin ilk tamamı koruyucu ağ ile çevrilmiş sadece 4-8 yaş grubuna özel yüksek ip parkuru.

15m. yükseklikte 180m. uzunlukta İstanbul’un en uzun Zip-Line’ı!

varmış 🙂 Üstelik fiyatlar İstanbul için düşünülünce uygun görünüyor. Sonuçta bazı avmlerde bile sadece gezseniz daha fazla para harcıyorsunuz bazen.

3. KidzMondo İstanbul

Ben avmlerden ve içlerindeki yapılardan hoşlanmasam da bu kompleks gerçekten öğretici potansiyele sahip.

“40’tan fazla meslek ünitesinin yer aldığı KidzMondo’da çocuklar itfaiyeciden doktora, inşaat ustasından moda tasarımcısına kadar akla gelen her mesleği deneyimleyerek öğreniyor.

İtfaiye istasyonu, banka, polis karakolu, uçak, saat kulesi, süpermarket, berber dükkanı, güzellik salonu, akaryakıt istasyonu, sürüş pisti, araba tamirhanesi, araba yıkama, radyo istasyonu, TV istasyonu, gazete, inşaat sahası, ev boyama, hastane, diş hastanesi, hamburger servisi, hotel, kek fabrikası, süt fabrikası, dondurma fabrikası, çikolata fabrikası, şeker fabrikası, bisküvi fabrikası, üniversite, kurye şirketi, oyunculuk akademisi, tiyatro, modaevi, uzay üssü, dans&müzik kulüp, cam silme, resim ve el sanatları atölyesi, Minik Kidizen Dünyası, doğum günü odaları…”

Böyle üniteler içeriyor ve zaman zaman yetişkinlere ücretsiz giriş kampanyaları da yapıyor. Takip etmek gerekir.

4. Aydos Ormanı

Kesinlikle açık hava etkinlikler ve buluşmalar için benim favorim. Kısa mesafede en sevdiğim yer. Orman, göl, oyun alanı her şey birlikte.
Aydos Ormanı Sultanbeyli-Kartal arasında, Ataşehir civarından en fazla 20 dak. sürüyor. Gölün hemen kenarındaki bu ormanın manzarası harika. Doğal ortamda şehir içinde sosyalleşmek için en ideal yerlerden.

5. Büyükada

Bostancıdan bir vapur bileti, hoop büyükada ❤ Bayılıyorum adalara. Özellikle çocuklarla trafiksiz gürültüsüz hafta içi harika… Haftasonu özellikle özel günlerde uzak durmalı, fena kalabalık oluyor ama o da normal zaten. Yalnız bebeği kucağınızda taşısanız da (babywearing candır) yine de varsa hafif bir araba olsun yanınızda, dinlenirken, alt değiştirirken, yağmurda, rüzgarda can kurtaran oluyor. Vapura in-bine endişe etmeyin illa ki birileri yardımcı oluyor. Merkezden biraz uzaklaşıp tepeleri ormanları gezmek enfes. Yalnız lütfen FAYTONA BİNME ATLAR ÖLÜYOR ❤

6. Emirgan Korusu

Etkinlik ve buluşmalar için harika bir ortam. Anlatılmaz yaşanır Emirgan ve sincapları sevilir laleleri öpülür 🙂

7. Nöbetçi Kültür Kafe

Çok istiyoruz gidelim ama henüz gidemedik ama gitmeden sevdil ailecek. Dünya tatlısı bir aile yaşatıyor bu kafeyi. 2 pamuk yavruları olan güzel bir çift.

Harika toplantılar atölyeler etkinlikler yapılıyor, yapılabilir. Onlar da sistemin dışında bu sebeple özellikle okulsuz eğitim düşünen-uygulayan ailelerin mutlu ayrılacağını düşünüyorum.

8. Anti Cafe

Sistemlerini duyunca şaşırabilirsiniz. Burada sadece kaldığınız zaman kadar ödeme yapıyorsunuz. Gerisi bedava, ye iç, müzik yap, toplantı yap, oyun oyna, belgesel izle… Çok tatlılar. Sistemde bir çentik de onlar açmışlar. Seversiniz 🙂

9. Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi

Biz buraya ailecek bayılıyoruz ❤ Özellikle Sakura zamanı. Hatta şurada bir yazım olmalı Yavru Cadının İlk Hanamisi.

DSC_0359

Orada bulunduğunuz her an bir şeyler öğrenmek mümkün. Kendiliğinden akıyor evrenin sırları etrafınızda, büyülü bir yer. Zaman zaman harika atölyeler etkinlikler de yapıyorlar. Ne güzel olur Okulsuz Eğitim Düşleyen Ebeveynler düzenli doğa gezileri yapsak en azından böyle şehrin içindeki hazine dolu yerlere ❤

10. Zeytinburnu Tıbbi Bitkiler Bahçesi

Çok duyuyorum ilk açıldığından beri gitmeyi çok istiyorum ama belimin sakat olduğu döneme rastgeldi uzak olunca cesaretim yetmedi. Sonere de bi pazarın var ama olsun hadi yolda harca da beni bi bahçe gezmeye götür de diyemedim 🙂 Yakında gidip görmeyi istediğim yerlerden. Bize uzak, gerçi ulaşıma yakın yerde ama İstanbulda en yakın yer bile uzak işte. Yalnız o taraftakiler için gerçekten biçilmiş kaftan. Atölyeleri etkinlikleri programlarını takip etmekte fayda var. Her gün açık ve giriş ücretsiz.

Düşününce yer gelmiyor aklımıza, en azından bu minik listeler dursun burada.

Daha var ama biraz daha uzarsa zaten kimse okumayacak, şimdilik bu kadar 🙂

