Okulsuz Eğitimi En Çok da Okul Severler Desteklemeli

Bu yazı tam tamına beş haftadır taslak..
Konuyu unutmamak için not alıyorum ama çoğu zaman yazamıyorum bile. Şuan bekleyen tam 44 taslak varmış son iki ayda birikmiş onlar da. Yaz benim için öyle bir zaman ki domateslerle meşk et, salatalıkları öp, yavru cadıyla oyna, yaz yağmurunda ıslanmayı kaçırma, çocuklara sarılıp siesta yapılan en tatlı zaman yaz ayları, motosikleti sev, pateni öp, şnorkeli küstürme. Neler neler biriktirdik de bu yaz fırsat olmamış taslaktan yazıya dökmeye. Şimdiyse bulutlu bir havadan, yağmur kokusundan çocuklar içeride uyurken balkondan bildiriyorum, sonbahar geliyor, daha çok yazacağım, evet 🙂

Geçtiğimiz haftalarda bir anne ama deli gibi okul sever bir anne yazmış bana, “sen ne halt ettiğini sanıyorsun” mukabilinde. Eskiden olsa şaşırır afallardım ama artık alıştım. Öyle çok oluyor ki bu saldırı vari yazılar. Aşısız bebek konularında ayrı, sağlık-ilaç konularında ayrı, okulsuz konusunda ayrı… Hem sağlıkçı-aşı hastane karşıtı, hem eğitmen-okul istemezük diyen, hem de gerçekten hayatı boyunca hayatı, en doğalından kovalamış ve yakalamayı da başarmış deli birisini görünce insanlar her yaptığımı saldırı algılıyor, her dediğimi üzerine alınıyor ve sanki onun yaptığı şeylere saldırmışım gibi savunma haline geçiyor. Çünkü yapmışlar yapmamaları gerektiğine onların da inandıkları şeyler iş işten geçmiş, bu canlarını yakıyor bana saldırıyorlar. Alıştım.

Sans-titre-2

Nezaketle buyrun sorun dedim belli ki sorularınız var. Nedir endişeniz?

“Sen nasıl okulsuz eğitim istersin” dedi. “Çok içten istiyorum” dedim “çok samimiyim. neden sordunuz?”

“Ben çocuklarımın okula gitmesini istiyorum” dedi. “Oh ne güzel dedim, ne mutlu size istediğiniz zaten elinizde. Bizim isteğimize niye karşı çıkıyorsunuz?”

“Okulları kapatmak istiyorsunuz” dedi. Aman tanrım! Gerçekten böyle anlamış olanlar olabilir mi okulsuz eğitim istiyoruz dediğimizde. Şok yaşadım silkindim, buradan başladı devam etti konuşma.

Gerçekten bizim, “okulsuz eğitim isteyenler”in tüm okulları kapatmak istediğimizi düşünüyor. O da şaşırdı anlattıklarıma. Sadece bunu uygulamaya kendini yeterli gören, kotarabileceğini düşünen aileler ve çocukları için bunu istediğimizi anlattım. İlginç geldi daha fazla bilgi istedi. Yanlış anladığını ifade etti. Sonra ben de onun sorularından cesaretle ona bir kaç soru sordum. Aldığım cevaplar ülkemiz kadınının dramının yansıması.

Neden okulsuz eğitime şiddetle karşıydı, üstelik hiç bir fikri bile yokken biliyor musunuz? Çünkü kendi çocukları da okula gitmeyip evde kalacak sanmıştı. Çünkü okula gittikleri zaman annenin kendine ayırabildiği tek zamandı. Babanın zaten çocuklar umurunda değil, 7/24 annede sorumluluk.

“Çocuklar okula gidince güne gidebiliyorum. Yaz geldi 3 çocukla günleri bile kaçırdım”

Bu kadardı işte tüm okul arzusunun özeti. Kim suçlayabilir ki onu? Tek sosyalleşmesi günler ve alışveriş. Ve ikisini de çocukları olmadan seviyor. Çocuklarıyla yaptığı hiç bir şeyden zevk almayan bir anne çocuklarıyla okulsuz eğitim yapsa ne olacak? Okula gitsinler de anne de çocuklar da daha pozitif zaman geçirsin daha iyi. Bunu anladığımı ona da ifade ettim.

Peki okulda geçirdikleri zaman daha kaliteli olsun, öğretmen onlarla daha çok ilgilensin istemez misin dediğimde tabi isterim dedi. Ama zor devlet okulunda. Kalabalık. Tam istediğim noktaya gelmişti konuşma, patlattım soruyu

“Sence O çocukların %20si mesela okulsuz eğitim alıp evlerinde kalıyor olsa senin çocukların daha iyi bir eğitim almaz mıydı?”

Evet alırdı. Sınıf daha az kalabalık olurdu, öğretmen daha az yorulurdu, okula gelmeyi istemeyip dersi kaynatmaya çalışan çocuklar olmazdı. Onlar evlerinde, sokakta diledikleri ortamda öğreniyor olurlardı. Herkes mutlu olurdu böylelikle.

O konuşmadan beri şunları anladım

  • Okulsuz eğitim dediğimizde anne babalar saldırıyor çünkü çoğu okulsuz eğitimin onların çocuklarının da evde kalması demek olacağını düşünüyor. Böyle olmadığını en başta aktarmalıyız.
  • Okulsuz eğitim dediğimizde savunmaya geçiyorlar çünkü yanlış bir şey yaptıklarını ifade ettiğimizi okulun kötü olduğunu, onların çocuklarına kötülük yaptığını ima ettiğimizi sanıp defans yapıyorlar. Böyle olmadığını, okulun kimine uyup kimine uymadığını ve uymayanların okulsuz hakkı olması gerektiğini savunduğumuzu eğitimin kalan kısmının zaten aynen devam edeceğini bilmelerini sağlamalıyız.
  • Okulsuz eğitim dediğimizde ütopya, hayal, imkansız etiketi hemen geliyor çünkü konfor alanlarından çıkmak onlara zor geliyor. Onlar da çocukları okulsuz olsun istiyor içten içe ama öte yanda kendileri bir şeyler yapmaya hazır değiller ya da istiyorlar ama güçleri yok. Onlar yapamasa da bizim buna kararlı olduğumuzu en azından deneyeceğimizi hissettirmeli ve desteklerini istemeliyiz.
  • En çok da okul sever aileler okulsuz eğitim konusunda bilgilendirilmeli diye düşünüyorum ve bunun kendi çocuklarına da fayda getireceği, sınıf kalabalığını düşüreceği, öğretmenin yükünü azaltacağı, eğitimin kalitesini olumlu etkileyeceği yönünde örnekler göstermeliyiz.

Vel hasıl kelam biz okulsuz dediğimizde okulları kapatmaya geliyoruz zannedilmiş olabiliriz, bil istedim dünyalı dostum 😉
Sevgiyle kucaklarım.

Yasemin

2 Replies to “Okulsuz Eğitimi En Çok da Okul Severler Desteklemeli”

  1. Ahh her cümlenize ne kadar ictenlikle katılıyorum bir bilseniz… inandigim teorilerin,istedigim hayatin, belki ben değil ama birileri tarafından hayata gecirildigini bilmek ayrıca mutlu ediyor umut veriyor heyecanlandiriyor beni

    Beğen

    1. Umutlar heyecanlar mutluluklar paylaşa paylaşa çoğalıyor ♡ hayat heybemizden umudu eksik etmesin, ne iyi ettiniz ses verdiniz. Mutlu, umutlu yarınlar olsun ♡

      Beğen

Yorumlar kapatıldı.