SAĞLIK SİSTEMİ ÖLMÜŞ! Anne olarak içim kan ağlıyor, Hemşire olarak utançtan ölebilirim!

Sağlık-SistemiBir anne olarak çookk üzgün kırgın ve kızgınım şuan! İçimdeki hisler anlatılamaz hala aklıma geldikçe sinirden gözlerim yaşarıyor az sonra yazacaklarım sebebiyle. Ve bir hemşire olarak, bir “sağlıkçı” olarak gerçekten utançtan yer yarılsa da içine girsem ben! Bu kızgınlıkla elime geçse bu şekilde davranan bütün sağlıkçıları öldürebilirim gibi hissederken bir yandan da kendimi telkin ediyor içimde eşimin sesi “sakiin ooll sakiin oll! sistemi sen düzeltemezsin, çocuğun sütü kesilecek, sakin ooll”.

Evet dünyalı dostum az önce taze taze yaşadığımız skandal niteliğinde iç kanırtan olayı paylaşacağım seninle. Hani bak birinin başına gelmiş bu desem anlatsam bana dersin belki aman canım abartmışlardır ama yok inan az önce bizzat biz yaşadık bunu. Hani yalnız olsam dersin ki abartıyorsun ama bil kocamda yanımdaydı ve ikimizde hala bu ülkede hiç mi “insan” kalmadı onu düşünüyoruz 😦

Sonerin telefonuna bir mesaj gelmiş (numara aramış tanımadığı numarayı açmayınca bu mesajı almış). “sağlık ocağından arıyorum bebeğin topuk kanı değerleri yüksek çıkmış mutlaka sağlık ocağına gelmeniz gerek” Biliyoruz ya sistemi Soner direk anlamış “sadece gidelim diye yalan söylüyor” dedi bana mesajı gösterirken. Ben mesajı görür görmez içime bir kurt düştü göğsüm tutuştu. Mesajda bahsedilen testler metabolik tarama testleri ve benim hayatımda bir bebeğin başına gelmesinden en çok korktuğum şeylerden birini fenilketonüriyi de tarıyor. Hem hastanede çalışırken hem genetik okurken önüme her geldiğinde içimi cız ettiren kelime bu fenilketonüri. Ya oysa dedi ya zihnim sabahı zor ettim. Sonerden sabah gidip test sonuçlarını almasını rica ettim sağolsun gitti. Demiş ki hemşire “bize sonuç gelmez elimde size gösterebileceği sonuç yok” peki dedim Sonere sordun mu yüksek olan neymiş? “evet sordum bilmiyormuş ama bizi endokrine sevk edecekmiş bizim doğum yaptığımız hastaneden arayıp sonuçları yüksek demişler” dedi.

NASIL YANİ?

Sonuçları almamış ne yüksek bilmiyor ama bizi endokirine sevk edecek??? Doğrumu anladım dedim tekrarladım evet dedi aynen böyle söylemiş hemşire. E iyi de topuk kanı hastanede alınıyor ama bakanlığa gidiyor sonuçları hastane bilmez ki dedim Sonere “Bilmem karıcık ben hemşire böyle söylüyor işte” dedi. İçimde fırtınalar kopmaya başladı! ben bir dizi soru sıraladım galiba biraz da sinirlendim “Karıcım nolur sen konuş telefonda hemşireyle” dedi yok dedim telefonda da bana bunları söylerse kalbini kırarım! Böyle iş mi olur?! Geldi apar topar hazırlandık minik  cadıyı da kaptık hemen tekrar gittik hemşireyi bulduk. Tekrar topuk kanı alıp onun sonucunu beklememizi istiyor! Şaka mı bu? Sen bizi ateşe ver “test sonuçları güvenilir değil tekrar almak gerek” demek yerine durum acil sonuçlar yüksek de mümkün mü tekrar topuk kanı falan?! Hemen endokrinoloji tetkiklerinin yapılmasını istedim topuk kanı reddini şuna benzer bir notla imzaladım “ilgili hemşire hanımın bize sonuçlarınız pozitif durum acil demesi sebebiyle topuk kanı yerine sevk alıp endokrinolojik tetkiklerin yapılmasını istediğimiz için” tekrar topuk kanı alınmasını istemiyoruz. Hemşireden acilen sevk kağıtlarını düzenlemesini istedik. Hemşire kağıda düştüğüm notu görünce “ben eşinizi sabah bilgilendirdim yanlış anlamış yüksek ama tekrar topuk kanı alsak iyi olur dedim” diye hafiften azarladı beni 🙂 Ya sabır! dedim yutkundum sakince “2aylık bebekten topuk kanı mı alınır sonuç güvenilir olmaz ki” dedim cevabı “öyle de olsa sağlık bakanlığı böyle yapmamızı istiyor o yüzden imza aldım” dedi. Şaka yapıyor olmalısın!

DOKTORUN YÜZÜNÜ BİLE GÖRMEDİK!

Doktorun yüzünü bile görmeden imzalı kaşeli sevk kağıdı önümüze geldi. Doktor merak bile etmemiş anlaşılan böyle bir bebek var mı yok mu buraya geldi mi bu sevk kime isteniyor?! Neyse elimize kağıdı verdi “sonuçlarınız çok yüksek olduğu için sağlık bakanlığı dosyanızı kapatmaz gideceğiniz hastane sağlık bakanlığıyla test sonucu paylaşmıyor dosyayı kapatmak için muhakkak bize sonucu bildirin” dedi. Peki dedik teşekkür ettik çıktık. Arabaya bindiğimizde kağıtları okurken üzerinde test sonuçlarının vs hiç bir şeyin yazılmadığını fark ettik. Hemen geri dönüp dedik ki hemşire hanım bu kağıtta ki boşluklar hala boş! Test sonuçlarını neyin ne kadar yüksek çıktığını yazmamışsınız. “Ya ama işte onu biz de bilmiyoruz” Nasıl yaa?!!!

Ben sonuçları öğrenmek için biraz daha ısrar ettim ve hemşire benim kimlik numaramı falan aldı, sağlık bakanlığıyla bir telefon görüşmesi yapmak üzere bir odaya 3-5 dakika (yalan olmasın ama kısa sürmedi) kapandı. Çıktığında yaptığı açıklama şuydu

“Ya aslında şöyle olmuş, sizin kanınıza bakılmamış bebeğin doğduğu gün alındığı için, size ait sonuç yok. Şimdi isterseniz topuk kanı alalım ama troit hormonlarına falan da baktırın”

Eşim de ben de şok olduk! E arkadaş mesajı sen atmadın mı? Sabahtan beri bize sonuçlar yüksek yok şu test yapılsın yok bu kan alınsın diyen sen değil misin? “Yani şimdi bizim çocuğumuzun doğuştan metabolik bir sorununun olduğuna dair bir bulgu yok elinizde yüksek sonuç falan yok?” diye üzerine basa basa sordum “yok yok merak etmeyin” deyip bir anda ortadan yok oldu hemşire. Biz elimizde doktorun imzalı kaşeli metabolik hastalık şüphesi belirten sevk kağıdıyla kalakaldık.

Sonra ben eve gelince hastaneden bize verilen topuk kanı test kağıdının bilgilendirme nüshasına baktım tarih doğduğu gün mü diye hayır bir sonraki gün! Güler misin ağlar mısın! Hemşirenin her söylediği yalan! Derdi sadece bizden bir kez daha kan almak kan alamazsa imza almakmış meğer! O imzayla alacağı Üç kuruş prim için bizim yüreğimize ateş düşürdü! Kendi Allahına havale ettim ama şeytanından bula!dememek için kendimi zor tutuyorum çünkü kaç minik bebek daha ağlatıldı kaç aile daha korkutuldu, böyle düşündükçe içim yanıyor!

Elimizdeki kağıt TSH için verilmiş bir hekim arkadaşımla görüştüm hipotroidi olsa şüpheleri, sonuç verirlerdi ama o size yalan söylemiş dedi. İçim rahat değil testleri yaptırayım mı diye sordum tiroit hormonları için biraz daha bekle hırpalatma yavrucağı zaten hipotroidi belirti veren bir şey şimdiye kadar şüphen de olmamış eğer belirti görürsen hemen hormon testlerini yaptırırsın dedi.

Az sonra hastaneye ve sağlık bakanlığına dilekçe yazıp sonucumuz var mı yok mu bizden aldıkları kanlar ne olmuş soracağım. Eğer bir de temiz çıkmış sonuçlarınız cevabını da alırsam hemşire!!! işte o zaman seni ifşa etmemek için hiç bir sebebim kalmaz! Bunu her gün kim bilir kaç masuma yapıyorsunuz sen ve senin gibiler!!!

Bunları anlatıyorum ki eğer sana da yaparlarsa bunu lütfen uyanık ol ve her imzaladığın yere not düş, her söyleneni yazılı iste, işte o zaman kendi yalanları kendi ayaklarına dolanıyor!

Şimdi içimde o testleri yaptırmadan hep bir şüphe olacak %90 sorun olmadığına inansa da yüreğim o şüphe içimden kaybolmayacak hatta testler sorunsuz da çıksa her belirti gördüğümde yüreğim hoplayacak benim! İnsanların en hassas noktalarıyla böyle oyun oynamaya da utanmıyorlar!

Allah kimseyi sağlık sistemine düşürmesin! Ne çalışan olarak ne hasta olarak!!!

EKLEME 1:

Bağzı sağlıkçı arkadaşlar ve yakınları ve kraldan çok kralcı aileler saldırıp imzayla kan almayla paranın ne alakası var saçmalık diye tutturdukları için ve hemşirenin “iyi niyetini” savundukları için aradım buldum size buyrunuz performans ve ödeme nasıl ilişkili o imzalar ne işe yarıyor sağlık bakanlığının kendi resmi yazısı linkte 😉 Tıklayın okuyun!
http://www.ankarahalksagligi.gov.tr/belge/1-1063/perfromans-itiraz-usul-ve-esaslari.html

EKLEME 2:

Bu yazıdan sonra yapılan yorumlardan bazıları aşağıda.. Ne çok ailenin yüreğini yok yere hoplatmışlar 😦

1 2 3 4 5 6

