Isırgan Otuyla Doğal Yoğurt Mayası Nasıl Yapılır?

Yoğurt söz konusu olunca son derece hassasız biz. Özellikle son dönemlerde sık sık yayınlanan gıda terörü raporları, zehirden farksız katkı maddelerinin varlığını kanıtlayan test sonuçları, kıvam tutturmak için kullanıldığı söylenen domuz jelatinlerini falan okudukça insan dehşete kapılıyor.

Sık sık yoğurtla ilgili bir şeyler okuyor çalışmaları takip ediyorum. En son burada ilk yoğurda dair sevimli bir yazı paylaşmıştım sizinle ve kullanılan mayalardan bahsetmiştim. İşte onlardan bana en akla yakın ve uygulanabilir olanını haftalardır yerli yabancı pek çok kaynaktan okumak suretiyle zihnimde güvenilirliğini teyit edince uygulamaya karar verdim. Sonuç mu? Muhteşem ve leziiiz 🙂 Buyurun sizler de deneyin diye tüm aşamaları paylaşıyorum. Siz de ilk mayanız tamamen doğal olsun içiniz rahat etsin istiyorsanız, bu seçeneğin varlığını kenara not ediniz.


Daha önce nohutla elde ettiğim mayadan bahsetmiştim size. Ama onda bile aklımda soru işaretleri vardı nohutum gerçekten organik miydi? GDO içeriyor muydu bu mayaya etki eder miydi? vs vs… Bu sefer kullandığım yöntem tamamen doğal oldu ve sonuç ailecek hepimizi tatmin etti. Yaşasın!

Isırgan Otuyla Doğal Yoğurt Mayası Nasıl Elde Edilir?

Elimizde bulunması gereken malzeme süt ve ısırgan otu. Ben taze çiğ sütü her daim diğer sütlere tercih ediyorum. Isırgan otununsa temiz bir yerde güvenilir şekilde yetiştiğine emin olun lütfen. Ben kendi balkon bahçemizin yabani ısırganlarını kullandım, tertemiz ve taze. Isırganı hiç bir yerde bulamazsanız organik pazarda şansınızı deneyebilirsiniz.

İlk maya için …… yazının tamamını göster

6 Replies to “Isırgan Otuyla Doğal Yoğurt Mayası Nasıl Yapılır?”

  1. Merhaba. İki defa denedim bunu ama tutturamadım. 24 saat falan beklettim. Ama neden tutmadığını galiba anladım. Isırgan otunu aldığım bayan “korkma ısırmaz bunlar” demişti. Yani ısırganan dikenleri yoksa formik asit de yok galiba. Bizim burada çiğ süt satan biri var sütü ondan alıyorum, yarın o iyi maya getirecek. Ama ben yine de bu ısırgan otlu mayayı yapmak istiyorum. Yoğurtlarım iyi oldu ama mayayı marketten aldığım yoğurttan yapmıştım. Bir de dün yaptığım yoğurdun sanki yoğurt degil de süt tadı var gibi geldi. İyi mayalamalar.

    Liked by 1 kişi

  2. Merhaba.Isırgan otunu,40 yıl önce aile doktorumuz haftada en az iki kere yemeniz gerekir dediğinde, çok faydalı olduğunu öğrenmiştik.Sizin ısırgan otuyla yoğurt mayaladıgınızı okuyunca çok sevindim.Uzun zamandır yogurdumuzu açık sütle kendimiz yapıyoruz.Isırgan otuyla da denedim, çok güzel oldu.Bazı yakınlarıma da tattırdım.Herkes beğendi,tadını kefire benzetenler oldu.Ben ilk İstanbulda denedim,ikincisini de köyde yaptim.Bahçemizde az olduğu için komşudan ısırgan otu almıştım, ama yaprakları çok büyük ve dikensizdi.Onu faydalı olmayacagına inandığım için kullanmadım.Bir de ısırganla yapılan maya diğer mayalar gibi dayanıklı değil.Maya olarak 15 gün sonra bozuluyor.Benim yaşlı akrabalarımdan gördüğüm diğer bir şey de;ısırganı elinde tuzla ovalayarak çiğ olarak yemek di.40yaslarinda bir yakınım da böyle ovalayarak elindeki egzaması nı geçirdiğini söylüyor.Biraz uzun oldu ama paylaşmak istedim sizinle, sağlıklı günler dilerim

    Beğen

  3. Merhaba.Isırgan otunu,40 yıl önce aile doktorumuz haftada en az iki kere yemeniz gerekir dediğinde, çok faydalı olduğunu öğrenmiştik.Sizin ısırgan otuyla yoğurt mayaladıgınızı okuyunca çok sevindim.Uzun zamandır yogurdumuzu açık sütle kendimiz yapıyoruz.Isırgan otuyla da denedim, çok güzel oldu.Bazı yakınlarıma da tattırdım.Herkes beğendi,tadını kefire benzetenler oldu.Ben ilk İstanbulda denedim,ikincisini de köyde yaptim.Bahçemizde az olduğu için komşudan ısırgan otu almıştım, ama yaprakları çok büyük ve dikensizdi.Onu faydalı olmayacagına inandığım için kullanmadım.Bir de ısırganla yapılan maya diğer mayalar gibi dayanıklı değil.Maya olarak 15 gün sonra bozuluyor.Benim yaşlı akrabalarımdan gördüğüm diğer bir şey de;ısırganı elinde tuzla ovalayarak çiğ olarak yemek di.40yaslarinda bir yakınım da böyle ovalayarak elindeki egzaması nı geçirdiğini söylüyor.Biraz uzun oldu ama paylaşmak istedim sizinle, sağlıklı günler dilerim

    Beğen

Yorumlar kapatıldı.